نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شد/

مسکن در بخشی از اراضی خلعت پوشان ساخته خواهد شد! / مساکن نهضت ملی مختص اقشار متوسط است نه کم درآمد!

1403/04/12 - 17:11 - کد خبر: 115812 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: کاربری آن اراضی 50 سال قبل به آموزش عالی تبدیل شده است، این که می گویند اراضی آن منطقه درجه یک است اصلا قرار نیست در اراضی خلعت پوشان مسکنی ساخت شود بلکه این مساکن در اراضی مازاد دانشگاه ساخته خواهد شد، متراژ و تعداد مساکن ساخته شده قرار است پس از طراحی توسط مشاور اعلام شود.

به گزارش نصر، نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با حضور تمامی مدیران حوزه وزارت راه در استان برگزار شد. 


 
10 هزار واحد در دست اقدام و بهره برداری 
"احمد موسوی" مدیر کل راه و شهرسازی استان که ریاست جلسه را به عهده داشت در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به این که در روز های پایانی دولت سیزدهم قرار داریم، مقرر گردیده است عملکرد حوزه وزرات راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تبیین شود. 
وی به سهم مساکن نهضت ملی در استان پرداخت و گفت: حدود 208 هزار واحد مسکن سهم استان از 4 میلیون نهضت ملی مسکن در کل کشور است که که 90 هزار واحد حمایتی، 40 هزار خود مالکی و 30 واحد باز آفرینی و 48 هزار مسکن روستایی است. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در بخش های گوناگون اقدامات مختلفی انجام داده شده و بیش از 74 هزار واحد پیشرفت داشته ایم و تاکنون سه مرحله افتتاح و 27 هزار واحد تحویل متقاضیان داده ایم. 
موسوی خبر داد: بیش از 10 هزار واحد در دست اقدام و بهره برداری است که امیدواریم در دهه فجر آمار بالایی از این واحد ها در اختیار و مورد بهره برداری قرار گیرد، نهضت ملی مسکن برای افراد کم در آمد نیست بلکه اقشار متوسط است!  افراد کم درآمد از سوی کمیته امداد و دیگر نهاد ها معرفی و ترتیب اثر داده می شوند.
وی با بیان این که نهضت ملی مسکن پیش فروش آپارتمان نیست، بلکه ساخت مسکن با همکاری مردم است، توضیح داد: دولت در این طرح قرار است تسهیل گری برای شرایط ساخت مسکن را فراهم کند؛ پروژه های "گروه ساخت" در میانه بالای 90 درصد پیشرفت داشته و نمای آن ها با توجه به نوع منطقه به صورت رومی است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به وضعیت مساکن مهر در استان گفت: مساکن مهر ناقص 3 دسته اند، برخی از آن ها مشکل نقص محوطه را دارند و نیاز است تا آماده سازی شود، به عنوان مثال پروژه مسکن مهر راهور میانه یکی دیگر از این مساکن مهر است که تکمیل نشده است، دسته سوم مساکنی هستند که چندین طبقه بوده و مشکل نبود آسانسور دارند، برای تکمیل آن نواقص 155 میلیارد تومان قرار داد بسته ایم؛ برخی از پروژه ها نیز رها شده مانده اند و دولت با خریداری آن ها، این مساکن را به نهضت ملی مسکن تبدیل کرد، با این که در برخی از مساکن مهر جهت کمک رسانی منع قانونی داریم اما این مشکلات را حل کرده ایم. 
وی در ادامه به تغییر کاربری اراضی سایت خلعت پوشان دانشگاه تبریز پرداخت و گفت: یک قسمت آن منطقه بافت تاریخی بوده و قسمتی از آن آموزشی است، دولت بر اساس تعیین مسکن برای اساتید دانشگاه بخشی از اراضی مازاد مسکن را برای همکاران وزارت علوم تعیین تکلیف کرده بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان  اضافه کرد: یک گوشه ای از اراضی دانشگاه که در انتهای منطقه خلعت پوشان قرار دارد برای مسکن همکاران وزارت علوم تعیین شده است. 
موسوی با بیان ارائه طرح جامع شهرک خلعت پوشان توسط مشاور گفت: طراحی و تمامی نیاز های آیندگان قرار است توسط مشاور در این منطقه بصورت جامع فراهم شود. 
وی با تاکید بر این که قرار است مساکن هیئت های علمی تمامی دانشگاه ها در آن منطقه بنا شود، گفت: کاربری آن اراضی 50 سال قبل به آموزش عالی تبدیل شده است، این که می گویند اراضی آن منطقه درجه یک است اصلا قرار نیست در اراضی خلعت پوشان مسکنی ساخت شود بلکه این مساکن در اراضی مازاد دانشگاه ساخته خواهد شد، متراژ و تعداد مساکن ساخته شده قرار است پس از طراحی توسط مشاور اعلام شود. 
وی افزود: مساحت مساکنی که قرار است در آن اراضی بنا شود نسبت به کل اراضی ده درصد خواهد بود و سهم اندکی است.
موسوی با اشاره به کمک بانک ها در بحث تهسیلات نهضت ملی مسکن گفت: در رابطه با بحث بانک ها؛ بانک های مسکن، ملی و ملت از بانک هایی هستند که حمایت کرده اند و متاسفانه بقیه بانک ها در این رابطه عملکرد ضعیفی دارند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان به وضعیت ایستگاه خاوران پرداخت و گفت: ایستگاه خاوران به بهره برداری رسیده و واقعیت این است که در کشور با کمبود واگن روبرو هستیم، این یک ابرپروژه راه آهن و در حالت فعلی گیر فاینانس است.


 
پروژه آسفالت ریزی اتوبان پیامبر اعظم فعال است
در ادامه"اروجعلی علیزاده" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسفالت اتوبان پیامبر اعظم گفت: روکش آسفالت اتوبان پیامبر اعظم 280 کیلومتر است که 200 کیلومتر آن در حوزه آذربایجان شرقی است و همه آن در طرح آسفالت ریزی و بهسازی کامل قرار دارد. 
وی ادامه داد: 53 کیلومتر آن از نقاط حادثه خیز است که در اولویت آسفالت ریزی قرار دارد؛23 کیلومتر جلو رفته ایم و پروژه هم اکنون فعال است.
در سطح استان هم اکنون 15 اکیپ در حال آسفالت ریزی هستند. 


 
اگر آورده مردم به موقع صورت نگیرد هزینه ها افزایش خواهد یافت!
"فرهاد سعیدی" مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند نیز در رابطه با نهضت ملی مسکن گفت: کسی که بالای 40 میلیون پول واریز کرده است برای آن دسته از متقاضیان، مسکن در نظر گرفته شده است، از 173 هزار نفر 27 هزار نفر در شهر جدید سهند مسکن تعیین شده است. 
وی اظهار داشت: در رابطه با کیفیت مساکن به اذعان مسئولین وزارت کشور لوکس ترین و با کیفیت ترین طرح نهضت ملی مسکن در سهند ساخته شده است. 
وی با بیان این که ما از ابتدای پروژه ها دقت و ارزیابی دقیق داریم، گفت: 5  هزار واحد پروژه دارای پیشرفت بالای 50 درصد داریم که در صورت تزریق مالی شاهد افتتاح آن ها خواهیم بود که لازمه اش آورده مردم و اعطای تسهیلات بانکی است. 
سعیدی گفت: 324  واحد در بحث جوانی جمعیت تقدیم خانواده ها و 170  واحد مسکن برای خانواده شهدا اختصاص یافته است. 
وی در پایان تصریح کرد: اگر آورده مردم به موقع صورت نگیرد هزینه ها افزایش خواهد یافت! 


 
میانگین عمر هواپیما ها در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه بالا است
"رامین آذری" مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت هوایی در فرودگاه تبریز، گفت: اینکه تعداد پرواز های آتا در فرودگاه تبریز زیاد باشد طبیعی است به خاطر زیر ساخت های آن در تبریز است و اینکه آتا تاخیر بیش از دیگر ایرلاین ها داشته باشد چنین نیست. 
وی ادامه داد: میانگین عمر هواپیما ها در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه بالا است. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در واکنش به افزایش قیمت بیلیط ها گفت: سعی کردیم قیمت را نگه داریم اما آخرین حکمی که از سوی دیوان عدالت اداری آمد این بود که وزارت راه و شهرسازی حق دخالت در قیمت ها را ندارد و اکنون قیمت تبریز تهران اکنون بین یک میلیون و 150 تا 2 میلیون تومان است.
وی خبر داد: هم اکنون از فرودگاه تبریز به 9 شهر داخلی و 4 شهر خارجی پرواز داریم.
انتهای پیام/ 
مسکن در بخشی از اراضی خلعت پوشان ساخته خواهد شد! / مساکن نهضت ملی مختص اقشار متوسط است نه کم درآمد! محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار