یادداشت/

چه کردید با ما..

1403/04/09 - 15:19 - کد خبر: 115619 نسخه چاپی

نصر: آقایان! بدانید که ما جوانان، از سیاست ها وعده ها و به "آینده" و به "امید" امیدوار نیستیم.

چهاردهمین دور انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری پس از سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان 8 تیر برگزار شد.
در این دور از انتخابات مرد بودن برخی از کاندیدا ها که قسم جلاله یاد کرده و گفتند هستیم تا پای جان و تا آخر داستان! معلوم شد و رفتن را بر ماندن خفت بار ترجیح دادند، البته بی اخلاقی این قوم خیلی وقت است برای آگاهان معلوم شده و این که جرات نکردند بگویند به سمت کدام یک از 4 نفر کنار کشیدند هم شاید به خاطر سهم بعد از معلوم شدن نتایج بود که خوشبختانه اخلاق را باختند!
از بین این 6 نامزد ریاست جمهوری تنها 4 نامزد یعنی "مسعود پزشکیان"، "محمد باقر قالیباف"، "سعید جلیلی" و "مصطفی پورمحمدی" به رقابت پرداختند که پس از پایان رای گیری و اعلام نتایج از بین 4 کاندیدا 2 کاندید به مرحله دوم راه یافتند.
اما آن چه حائز توجه است؛ این است که آرا رییس جمهور منتخب در سال 88 بیشتر از کل آرا ماخوذه صحیح و باطله 1403 است!
تعداد کل آرا در سال 1403 بیست و چهار میلیون و 535 هزار و 185 رای است و این در حالی است که میزان مشارکت در سال 88 سی و نه میلیون و 165 هزار و 191 رای بود و تنها محمود احمدی نژاد 24 میلیون و 592 زار و 793 رای داشت و اکنون نیز کل آرا ریاست جمهوری بیست و چهار میلیون و 535 هزار و 185 رای است!
اکنون در چهاردهمین دور انتخابات بر خلاف سیزدهمین دور عزم جریان های چپ و راست را شاهد بودیم و آن چه از سوی وزارت کشور اعلام شد مشارکت 40 درصدی ملت ایران در این انتخابات بود، این نوع مشارکت را می توان فقط "فاجعه" نامید و آن که دلسوز است به معنای واقعی کلمه باید چاره ای بیاندیشد.
لازم است تا زلزله اساسی در این سیستم اتفاق بیفتد و مردم و دولت تکلیف خود را بدانند!
آقایان! بدانید که ما جوانان، از سیاست ها وعده ها و به "آینده" و به "امید" امیدوار نیستیم.
انتهای پیام/
چه کردید با ما.. محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار