مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد:

۲۰ هزار تُن سهمیه شکرخام آذربایجان‌غربی

1398/10/18 - 15:30 - کد خبر: 11559 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ هزار تُن سهمیه شکرخام برای استفاده کارخانه‌های این استان در نظر گرفته شده‌است تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علیرضا زارعی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: واردات شکرخام از هفته گذشته آغاز شده و هر کارخانه‌ای که اعلام نیاز کند، می‌تواند از سهمیه برخوردار شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود  ۱۲ هزار تُن شکرخام توسط کارخانه قند میاندوآب و هشت هزار تُن نیز توسط واحد استحصال شاهین‌دژ درخواست شده‌است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۰ هزار تُن گندم در این استان ذخیره شده‌است، افزود: این میزان گندم برای مصرف ۱۴۰ روز مردم آذربایجان‌غربی کافی است و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین ۲ هزار و ۷۳۵ تُن شکر و هفت هزار و ۲۱ تُن انواع برنج در انبارهای این شرکت ذخیره شده که کافی است.
زارعی با اشاره به کیفیت گندم و نان تولیدی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی مجوز خرید پنج هزار تُن گندم با کیفیت از استان ایلام را دریافت کرده است و با ورود این گندم کیفیت نان تولیدی استان بیش از پیش افزاش می‌یابد.
بنا به این گزارش، ماهانه ۲۹ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود و پس از پخت به صورت انواع نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد؛ در حال حاضر چهار هزار و ۹۵۴ نانوایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار و ۵۳۲ واحد یارانه‌ای و یک‌هزار و ۴۲۲ واحد نیمه‌یارانه‌ای است.
سرانه نانوایی در کشور یک واحد به ازای هر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است اما در استان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.
در آذربایجان‌غربی ۱۰ سیلوی بخش دولتی و چهار سیلو بخش خصوصی وجود دارد؛ نان قوت غالب مردم آذربایجان‌غربی است و علاوه بر نان‌لواش، نان‌های دیگری نظیر سنگک و نان روغنی نیز در این استان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آذربایجان‌غربی بیش از سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/
۲۰ هزار تُن سهمیه شکرخام آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار