رییس دانشگاه ارومیه خبر داد:

اختصاص پنج هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه برای ساخت مرکز رشد دانشکده فنی خوی

1398/10/18 - 14:45 - کد خبر: 11556 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه ارومیه گفت: با همکاری پارک علم و فناوری استان پنج هکتار از اراضی این دانشگاه در جنب دانشکده فنی و مهندسی خوی به ساخت مرکز رشد این دانشکده اختصاص یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رحیم حب‌نقی امروز در جلسه مشترک هیات رئیسه این دانشگاه با رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از طرح‌های جامعه‌محور در دانشگاه ارومیه استقبال می‌کنیم و همین مسئله نیز در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
رییس دانشگاه ارومیه ابراز امیدواری کرد زمانی برسد که تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با تاسیس یک شرکت دانش بنیان در پارک فعال باشند و برای خود اشتغال ایجاد کنند. 
 رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی نیز گفت: فعالیت‌های دانشگاه و پارک علم و فناوری با یکدیگر مرتبط است و این دو نهاد همواره در کنار یکدیگر قرار دارد.
علی نیکبخت ضمن تاکید بر این مسئله که شرکت‌های پارک نیاز به نیروی خوش‌فکر و جوان دارند، تصریح کرد: شرکت‌های ما به‌ویژه در زمینه الکترونیک و مکانیک به کارورز و نیروی کار دانشجو نیاز دارد. 
وی افزود: ما همچنین از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در راستای اهداف پارک باشد، حمایت می‌کنیم و علاوه بر این با استفاده از ظرفیت فن‌بازار می‌توانیم دستاوردهای اعضای هیات علمی و دانشجویان را تجاری‌سازی کنیم.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش حدود ۱۵ قرارداد تجاری برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده‌ایم، گفت: می‌توانیم بسیاری از رویدادها را به صورت مشترک اجرا کنیم که از جمله آن مدرسه تابستانی کارآفرینی است که با همکاری پارک و معاونت پژوهشی دانشگاه اجرا شد.
نیکبخت با تاکید بر اینکه ما به صورت جدی به دنبال فعالیت مشترک هستیم، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه و پارک باید به صورت سیستماتیک و سیستمی باشد که در این راستا نیز هم‌اکنون در بسیاری از شرکت‌های ما اعضای هیات علمی و دانشجویان فعالیت می‌کنند.
در ادامه جلسه موارد مشترک مابین دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دانشکده فنی و مهندسی خوی به‌عنوان قطب علمی شمال آذربایجان‌غربی در حوزه علوم مهندسی از سال ۱۳۷۵ با جذب دانشجو در رشته کاردانی عمران‌ـ کارهای عمومی ساختمان، شروع به فعالیت کرد. 
توسعه دانشکده از سال ۱۳۸۹ با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی عمران شتاب بیشتری گرفت و با پذیرش دانشجو در رشته‌های کارشناسی مهندسی مکانیک و مهندسی برق از مهرماه سال ۱۳۹۴ و نیز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد مهندسی عمران ـ سازه از بهمن ماه ۱۳۹۵ توسعه و نشاط علمی بیشتری در این دانشکده فراهم شد.
پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فلسفه وجودی خود را بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری می‌داند. 
این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور، به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد و زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی برای کمک به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.
انتهای پیام/
اختصاص پنج هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه برای ساخت مرکز رشد دانشکده فنی خوی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار