مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش؛

کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است

1398/10/18 - 13:50 - کد خبر: 11547 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است و در این راستا همه برنامه‌هایی که به کیفیت بخشی کمک کند اجرایی خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سید مصطفی آذرکیش امروز در مراسم گرامیداشت هنرجویان و هنرآموزان برتر هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله ای که هم اکنون پیگیری می‌شود، ارتقای مستمر کیفیت آموزشی است افزود:  تعامل بین بخش ها و حوزه های مختلف و مخاطب شناسی از ضروریات اجرای برنامه کیفیت بخشی آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: هنر آموزان و هنرجویان باید بطور مستمر دوره های دانش افزایی را طی کنند، چرا که یادگیری بصورت مدام، در تحولات جهان امروز یک نیاز ضروری است.
این مسؤول ادامه داد: در سند معلم و مربی مترادف هستند و مربی نقش معلم را که رسالت خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارد، تقویت می کند.
به گفته وی، حساس سازی، آگاهی بخشی، نقش پذیری، درگیر کردن، نظارت و بازخورد از جمله گام هایی است که می تواند مشارکت را در این بخش بیش از گذشته تسهیل کند.
وی اظهار داشت: مشکلات هنرستان ها باید تبدیل به مساله شده  و برای حل آن نیز راهکارهای عملی ارائه شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ارتقای دانش، مهارت و نگرش نیروی انسانی، تقویت بنیه علمی و عملی هنرجویان، توسعه اقدام پژوهی و بازنگری استانداردها ، لازمه ارتقای مستمر کیفیت آموزش های مهارتی است.
وی، سهم شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای را در میان رشته های مختلف آموزش و پرورش استان ۳۵.۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: توقع بر این است که استان با ظرفیت هایی که دارد این عدد را ارتقا بخشد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت انسانی موحد، مؤمن، معتقد به معاد، آشنا با مسؤولیت های خود در قبال خدا، خود و دیگران، صلح جو و ظلم ستیز مورد تاکید است که مصداق آن را در وجود سردار سلیمانی شاهد بودیم و باید تلاش کرد، تربیت یافتگانی با چنین ویژگی هایی داشته باشیم.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجحان نیز در این مراسم گفت: برنامه ها در قالب طرح زنجیره حلقه های بهبود کیفیت به صورت تیمی، پویا و مشورتی اجرایی شود که این استان به دلیل داشتن نیروی انسانی با کیفیت و فکور، می تواند محور تحول آموزش متوسطه در کشور باشد.
ابراهیم رفیعی، بر ضرورت تعامل مثبت بین دستگاه ها به منظور خدمت رسانی آنها برای ارتقای آموزش تاکید کرد و افزود: شعار اصلی در مدیریت استان این است که باید علمی فکر، حرفه ای عمل و انسانی رفتار و با در نظر گرفتن دانش، نگرش و مهارت های مورد نیاز مدیریت، اصل  تغییر را پیاده سازی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش هر روز باید به موضوع تغییر فکر کرد، امروز کارکرد مدرسه، نقش افراد و روابط موجود در مدرسه تغییر کرده است و دانش آموزان باید علاوه بر دانش مورد نیاز، کار و مهارت بیاموزند و معلم آینده را بشناسد و دانش آموزان را برای آینده آماده کند.
انتهای پیام/
کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار