مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی:

کاهش خاموشی ها در آذربایجان شرقی/ «با انرژی باشی برنده‌ای!» 

1403/04/06 - 17:00 - کد خبر: 115450 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: خاموشی در روز از یک دقیقه و نیم برای هر مشترک در سال به ۵۹ ثانیه رسیده است و میزان تلفات نیز به ۹.۱ کاهش یافته است.

به گزارش نصر، سعید رسالی احدی در نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه در خصوص پیک بار تابستان ۱۴۰۳ و طرح های موفق محور وزارت نیرو با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان مسؤلیت تولید برق و به نوعی خرده فروشی برق را در ۱۹ شهرستان‌ و ۵۰ شهر استان را دارد، گفت:  تبریز و آذرشهر و اسکو زیر مجموعه شرکت توزیع برق استان نیستند و پست فوق توزیع در محدود تحت پوشش این شرکت، ۵۰ پست و ۲۸۰ فیدر است که بالغ بر ۱ میلیون مشترک می شود.
وی با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم یک هزار و ۶۳۸ پروژه به نتیجه رسیده است، افزود: توسعه شبکه، تبدیل سیم مسی، نوسازی خودروهای عملیاتی، ایجاد ساختمان مدیریت بر شهرستان و حلقه چاه کشاورزی از جمله پروژه های انجام شده است.
وی با بیان اینکه در پی مهاجرت معکوس به روستاها برنامه توسعه سالانه برق این مناطق سرعت یافته است،  گفت: بهسازی شبکه توزیع برق در ۳۱۵ روستا انجام شده است و در طول ۳۳ ماه گذشته ۲۴ روستای استان برقدار شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه ۱۲۶ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر تحویل داده شده است و همچنین ۱۴ دستگاه نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی حداث و راه‌اندازی شده است. ادامه داد: انرژی خورشیدی منحصر به خانه باغ‌ها نیست،اگر انرژی خورشیدی در خانه باغ می‌بینید قطعا متصل به مرکز نیستند.
وی با اشاره به نصب ۸ هزار چراغ‌های روشنایی جدید، اظهار کرد: تعداد کنتورهای هوشمند به ۴۵ هزار و ۲۰۸ کنتور رسیده است و تا کنون یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی، ۶۱۹ شبکه بیست کیلوولت، ۲ هزار و ۳۸۰ کیلومتر کابل خودنگهدار و ۱۸۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری ایجاد شده است. 
رسالی اضافه کرد: ۸۵ هزار و ۸۲ رشته انشعاب واگذار و خاموشی در روز از یک دقیقه و نیم برای هر مشترک در سال به ۵۹ ثانیه رسیده است و میزان تلفات نیز به ۹.۱ کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ناترازی برق امکان جبران یک بخش را نمی دهد و بین تمامی مشترکان تقسیم می‌شود،گفت:  زمان‌های ناترازی انرژی در ۱۲ هفته اعم از خرداد، تیر، مرداد، شهریور است و برای رعایت حال صنعت‌گران،  مولدها را وارد عمل کردیم.
وی اضافه کرد: تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ وارد موضوعات مدیریت مصرف نشدیم چراکه شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در خصوص تعداد مشترکین پر مصرف در استان، گفت: الگوی مصرف برای تعریف شده در هشت ماه عادی ۲۰۰ کیلو وات و در ۴ ماهه خرداد و تابستان ۳۰۰ کیلووات است که اگر در این ماه‌ها، مصرف  بیشتر شود آن مشترک را پرمصرف خواهیم شناخت که مشترک پرمصرف ۹ درصد کل مشترکان هستند.
وی با اشاره بر میزان کشفیات و ضبط ماشین های غیر مجاز، گفت: از سال ۹۸ تا امروز  ۵۷۳ مرکز و ۵ هزار و ۹۲۷ دستگاه کشف شده است که مقدار انرژی مورد استفاده آنها ۲۹ میلیون کیلو وات ساعت و مبلغ خسارت ۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه با اشاره به طرح «با انرژی باشی برنده‌ای!» گفت: با نصب اپلیکیشن «با انرژی» هوشمندانه مصرف برق را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: در قرعه‌کشی‌های ماهانه پویش با‌انرژی که طی 4 دوره برگزار می‌شود، جوایز بسیاری از ارائه می شود که هدف این پویش کاهش مصرف برق است و مشترکینی که به میزان هدف تعیین شده مصرف برق خود را کاهش دهند، در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند. 
رسالی با بیان اینکه قرعه‌کشی بین شناسه قبض‌ها (کنتورها) انجام خواهد شد، افزود: معادل امتیازی که آن شناسه قبض از صرفه‌جویی کسب کرده، شانس قرعه‌کشی دریافت خواهد کرد.
 وی با اشاره به اینکه به برندگان جایزه خودرو و یا یک میلیارد ریال کمک هزینه خرید کالا، از طریق پیامک با مسک BAENERGY و یا از طریق تماس تلفنی شرکت‌های توزیع نیروی برق اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود:  لازم است بهره‌بردار مدارک هویتی خود و مدارک سکونت در واحد مسکونی که شناسه قبض برنده متعلق به آن است، ارائه کند.
انتهای پیام/
کاهش خاموشی ها در آذربایجان شرقی/ «با انرژی باشی برنده‌ای!»  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار