خبر/

جشن هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

1398/02/12 - 11:21 - کد خبر: 1154 نسخه چاپی

نصر: جشن هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از چهار عنوان کتاب و معرفی چهره هنر انقلاب استان برگزار شد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در این مراسم، گفت: جشن هنر انقلاب اسلامی محفلی برای معرفی هنرمندان گمنام آذربایجان‌شرقی است . 
  
علیار راستگو  ادامه داد: نام گذاری این هفته به نام شهید آوینی نوید خوبی برای نسل جوان است چرا که نمایانگر این موضوع می باشد که شهدای عزیز همه جا حضور دارند و مایه برکت هستند . 
  
وی برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی را بهانه ای برای حضور هنرمندان و به خصوص هنرمندان گمنام استان دانسته و گفت: با برگزاری مراسم های هفته هنر انقلاب، هنرمندان توانستند توانمندی های خود را با زبان ساده بیان کنند . 
  
معاون سیاسی و اجتماعی استان ادامه داد: از تمامی نهادهای فرهنگی استان می خواهیم از برنامه های مشابه حمایت کرده و زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی در بین قشر جوان باشند. 
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم، جشن هنر انقلاب اسلامی را بهترین محفل برای دورهم جمع شدن هنرمندان انقلابی استان دانست . 
سید محمد حسین بلاغی اظهار کرد: پنج سال است که این ایام به بهانه ای برای دور هم جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر استان تبدیل شده است .

وی ادامه داد: در طول هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برنامه های مختلفی همچون آیین غباررویی مزار شهدا به همراه هنرمندان، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، نواخته شدن زنگ آوینی در مدارس استان، رونمایی از تابلو سنگ پرتره شهید عبداللهی، اکران مستند راوی عشق، اکران فیلم تختی برای اصحاب هنر و رسانه استان، نشست تخصصی داستان انقلاب، نمایشگاه شاهدان مشهد عشق، کارگاه پوستر و تصویرسازی با موضوع شعار سال و چندین برنامه های دیگر برگزار شده است.
  
رییس حوزه هنری استان با اشاره به برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی گفت: امروز در این جشن شاهد دو رویداد بزرگ خواهیم بود که طی آن، از چهار عنوان کتاب رونمایی شده و برای اولین بار چهره هنر انقلاب استان در این مراسم معرفی خواهد شد . 
  
وی افزود: برای انتخاب چهره هنر انقلاب سال، بهمن ماه سال گذشته فراخوانی بدین منظور منتشر شد که طی آن، اسناد هنری 40 هنرمند استان که در طول سال 97 جریان سازی خاصی در حوزه هنر و فرهنگ داشتند، جمع آوری شده و با تشکیل کمیته ای، یک نفر از آنان به عنوان چهره هنر سال انتخاب شد که امروز نشان شایستگی هنر به این فرد تقدیم می شود. 
  
بر اساس این گزارش، "رضا قلیزاده علیار"، نویسنده ادبیات پایداری در اختتامیه برنامه‌های هفته هنر انقلاب استان، به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در سال ۹۷ معرفی شد. 
  
وی نویسنده با سابقه ادبیات پایداری است که از سال ۱۳۷۵ بطور جدی وارد عرصه نویسندگی(داستان، خاطره‌نویسی، تاریخ شفاهی، گزارش‌نویسی و...) شده و آثار فاخری در حوزه "انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" خلق کرده است. 
  
قلیزاده علیار، تاکنون حدود ۱۷ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به تحریر درآورده است که "سبلان زنده است"، "من از موصل آمده‌ام"، "پاییز ۶۳" ، "با تو می‌مانم"، "چشمان عاشورایی" و "فشنگ‌های مشقی" از جمله آثار فاخر این نویسنده است.

انتهای پیام/

 جشن هنر انقلاب اسلامی برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار