رئیس صندوق قرض الحسنه شاهد استان خبر داد:

پرداخت 381 میلیارد تومان وام قرض‌ الحسنه به اعضای صندوق شاهد آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم

1403/04/04 - 13:52 - کد خبر: 115349 نسخه چاپی

نصر: رئیس صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: صندوق قرض‌الحسنه شاهد آذربایجان‌شرقی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان خرداد امسال بیش از 381 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به 8 هزار و 271 ایثارگرِ عضو این صندوق پرداخت کرده است.

به گزارش نصر، مهدی مقامی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه شاهد در سال ۱۳۹۶ از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز رسمیِ فعالیت دریافت کرد و در حال حاضر تحت نظارت بانک مرکزی و تابع دستورالعمل ها و قواعد این بانک، مفتخر به خادمی جامعۀ معزّز ایثارگری با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است و با توجه به سقف اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای وام‌های قرض‌الحسنه، در حال حاضر به هر عضوِ متقاضیِ حائز شرایط، تا 100 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر تا 4 درصد پرداخت می‌کند. 
وی به شتاب گرفتن آهنگ عضویت در صندوق قرض‌الحسنه شاهد آذربایجان شرقی در سال 1402 اشاره و یادآوری کرد: در طول سال گذشته، تعداد 550 نفر به عنوان عضو جدید به جمع خانوادۀ حدود 11 هزار نفریِ این صندوق در استان اضافه شدند. 
رئیس صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: مطابق اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، هر فردی که ایثارگری او تایید شود و از سوی این بنیاد حقوق بگیرد، می تواند به عضویت صندوق شاهد درآید و از خدمات آن استفاده کند. 
مقامی افزود: البته علاوه بر ایثارگرانِ حقوق‌بگیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارمندان رسمی و نیروهای قرارداد کار معینِ شاغل به خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز می توانند با عضویت در صندوق قرض‌الحسنه شاهد از خدمات این نهاد مالی بهره‌مند شوند. 
به گفته وی، زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش برای فراهم‌سازی امکان عضویتِ تمام نیروهای بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله کارکنان شرکتی در صندوق شاهد شنیده می‌شود اما تا تصمیم‌های احتمالی جدید، عضوگیری، مطابق مقررات فعلی صورت می‌پذیرد. 
وی با تاکید بر اینکه اعضای صندوق قرض‌الحسنه شاهد به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه سختگیریِ رایج در نظام بانکی، از این صندوق وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند، گفت: اعضای متقاضی دریافت وام، باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده‌هایشان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و تلاش ما این است که وام‌ها را در بازۀ زمانی کمتر از دو ماه پرداخت کنیم. 
رئیس صندوق قرض‌الحسنه شاهد منطقه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به طور میانگین برای هر عضو این صندوق در طول حدود 3 دهۀ گذشته، 8 بار وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است، گفت: تنها شرط ثبت تقاضای وام جدید، تسویۀ وام قبلی است. 
مقامی یادآوری کرد: البته استثناهایی نیز وجود دارد تا اعضای بدهکار، با تسلیم مستندات معّینِ قانونی و اخذ مجوزهای لازم از مرکز، بتوانند در قالب «وام‌های موردی» از مساعدت صندوق برای دریافت تسهیلات جدید برخوردار شوند. در چنین شرایطی، وام‌گیرنده ابتدا تسهیلات قبلی را تسویه می‌کند و باقیماندۀ وام، به حساب او پرداخت می‌شود.
 رئیس صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو پیشنهاد اختصاص سهمیه‌ای به استان‌ها برای پرداخت تسهیلات ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون پرداخت وام به اعضای متقاضیِ دریافت تسهیلات، در تهران متمرکز است و شعبه‌های استانی از جمله آذربایجان‌شرقی اختیاری در پرداخت این تسهیلات ندارند. 
مقامی گفت: از آنجا که مدیران شعب استانیِ صندوق شاهد در تعامل تنگاتنگ با مدیران کل بنیادهای استان‌ها و مددکاران هستند و شرایط ایثارگران عضو را به خوبی درک می‌کنند، تفویض اختیار به استان‌ها برای پرداخت سهمیۀ محدودی وام با تشخیص خودشان و در عین حال در چارچوب مقررات و قوانین، می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات کمک کرده و رضایتمندی اعضاء را افزایش دهد.
انتهای پیام/
پرداخت 381 میلیارد تومان وام قرض‌ الحسنه به اعضای صندوق شاهد آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار