یک مسئول در بنیاد شهید استان خبر داد:
رسیدگی به ۴۶۰۰ نامۀ ایثارگران به رئیسجمهورِ شهید
1403/04/03 - 15:22 - کد خبر: 115289
نسخه چاپی
نصر: سرپرست مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی اعلام کرد: ۴هزار و ۶۶۷ نامۀ مربوط به ۲سفر استانی شهید آیتالله رئیسی و کابینه دولت سیزدهم به آذربایجانشرقی در حوزه بنیاد شهید بود که همه این نامهها تعیین تکلیف شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.
به گزارش نصر، یدالله زارعی اظهار کرد: خانوادههای بزرگوار شهدا و ایثارگران عزیز آذربایجانشرقی در جریان سفر اول استانی کاروان دولت سیزدهم به استان که در خرداد سال ۱۴۰۱ به انجام رسید، ۱۱۰۰ نامه به شهید آیتالله رئیسی نوشتند که شمار نامههای دریافت شده از ایثارگران معزّز استان به رئیسجمهور شهید در جریان دور دوم سفر استانی ایشان به استان در خرداد سال ۱۴۰۲ نیز سه هزار و ۵۶۷ فقره بود که همۀ این نامهها در موعد مقرر پاسخ داده شد.
وی افزود: البته تعدادی از نامههای مردمیِ واصل شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی در جریان سفرهای استانی رئیسجمهور شهید، ارتباطی با این بنیاد نداشت که به استانداری عودت داده شد اما بقیۀ نامهها که مشتمل بر ۴۶۶۷ فقره بود، به واحدهای ذیربط ادارهکل ارجاع و روندِ اجراییِ محقق شدن درخواستها انجام شد.
وی همچنین به افزایش خدمات الکترونیک بنیاد شهید در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تمام خدمات ۱۰۴گانۀ الکترونیک بنیاد شهید در حال حاضر از طریق سامانۀ «ایثار من» قابل دریافت است، ضمن اینکه بنیاد شهید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده و در صفحه نخست این درگاه ۱۰۴ خدمت مورد اشاره به صورت طبقهبندی شده در دسترس است.
سرپرست مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی مطرح کرد: در بنیاد شهیدِ دولت سیزدهم به درستی یک خیز بلند برای افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به ایثارگران عزیز برداشته شد و این اهتمام باعث شده تا بخش زیادی از ترددها، عدم شفافیتها، برخی از پیچیدگیهای خدماترسانیِ سنتی و هدررفت وقت و هزینه از بین برود و جامعۀ بزرگوار ایثارگری طعم شیرین زیرساخت خوبی که پدید آمده را به تدریج بچشند.
وی یادآوری کرد: تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم این بود که با گسترش خدمات الکترونیکی، رضایتمندی بیشتر ایثارگران عزیز حاصل شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید از سال ۱۳۸۳ و پس از تجمیع نهادهای ایثارگری، نخستین سامانه خدماترسانی هوشمند در بین تمام دستگاههای دولتی کشور را با تشکیل مرکزی به نام «هدایت الکترونیک تامین فراگیر» (هاتف) ایجاد کرد که هاتف به منظور توسعۀ پاسخگویی از طریق به کارگیری فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی، طراحی و اجرا شده بود و ایثارگران با استفاده از ظرفیت این مرکز میتوانستند با شماره تلفن ۱۶۱۶ و یا با مراجعۀ حضوری و یا ارسال نامه و ثبت درخواست در وبسایت ایثار به نشانی Isaar.ir مشکل خود را بیان کنند و هاتف تا نتیجه نهایی، معضل را پیگیری و جواب قانع کننده را میداد.
زارعی اضافه کرد: سپس «سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران» موسوم به سامانه «سجایا» شکل گرفت و تمامی خدمات که مورد نیاز جامعۀ معزّز ایثارگری بود در درگاه خدمات الکترونیک ایثار قرار گرفت و از سال ۱۳۹۲ به اینسو مرتباً سامانه سجایا توسعه یافت.
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم اما ارائۀ الکترونیکی خدمات به حدّی افزایش یافت که امروز میتوانیم بگوییم تقریباً همۀ خدمات از طریق سامانۀ «ایثار من» در دسترس ایثارگران عزیز است و متقاضیان میتوانند بدون مراجعه به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمات درخواستی خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: هماکنون مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی به مانند مراکز مشابه در اداراتکل استانهای دیگر کشور، ارجاعات ثبت شدۀ مراجع ذیصلاح استانی و فرا استانی در سامانۀ سجایا را رویت و مراتب را تا تحقق کامل پیگیری میکند.
سرپرست مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی گفت: مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی همچنین مسئول پاسخگویی به شکایتها و درخواستهای احتمالیِ ثبت شده در سامانۀ سامد استانداری (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت) است ضمن اینکه تمام دستورات پینوشت شدۀ مدیرکل محترم بنیاد شهید استان بر روی مکاتبات ایثارگرانِ مراجعهکننده به ایشان در میزهای ارتباط مردمیِ ادارهکل، میزهای خدمت نماز جمعه، میزهای خدمت شهرستانی و ملاقاتهای موردیِ طول هفته توسط این مرکز پیگیری و در صورت نیاز به واحدهای مرتبط در ستاد استانی و یا ادارات شهرستانی ارجاع میشود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان سرقی، وی تشریح کرد: یکی دیگر از وظایف مرکز ارتباطات و مراجعین بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجانشرقی، پایش درخواستهای ایثارگرانی است که با مراجعه به سامانه «دیدار» در پایگاه اطلاعرسانی ایثار، درخواست خود برای دیدار و ملاقات با مسئولان بنیاد شهید در سطوح عالی را ثبت و ارسال کرده اند که ما در انجام این وظیفه، مواردِ ذکر شدۀ ایثارگران در قالب درخواستهای ثبت شده را از ادارات شهرستانها و یا ستاد استان تعقیب میکنیم و نظرات کارشناسی را در مورد درخواستهای مدّنظر، در همین سامانه منعکس میکنیم تا اگر راهکارهای رفع مشکل و یا پاسخ به سؤالات و درخواستهای ایثارگران، نیازمند ورود مسئولانِ ستاد مرکز تشخیص داده شد، مراتب مورد بهرهبرداری قرار بگیرد.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا