یادداشت/

دنیا نگران است

1398/10/18 - 11:23 - کد خبر: 11521 نسخه چاپی

نصر: دنیا از وقوع جنگ جهانی سوم نگران است.

خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بیشتر رسانه های خارجی علی الخصوص رسانه های ترکیه بازتاب زیادی داشت، هانده فرات از خبرنگاران برجسته ترکیه روز گذشته در گزارشی تحلیلی در روزنامه حریت ترکیه با عنوان "دنیا نگران است"، با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی و محبوبیت این شهید در ایران، درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم به دنبال سیاست های آمریکا هشدار داد.
وی در گزارش خود با بیان این که شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا نتایج مهمی به همراه خواهد داشت، احتمال مذاکره ایران و آمریکا را به دنبال این حمله آمریکا منتفی دانست.
هانده فرات، در ادامه گزارش خود روند ادامه این بحران را وابسته به چگونگی پاسخ ایران به آمریکا عنوان کرد و وقوع درگیری نظامی بین دو کشور را محتمل دانست.
وی همچنین با اشاره به تاثیر این حمله آمریکا در کشورهای منطقه خصوصا عراق و سوریه؛ احتمال افزایش نفوذ ایران در عراق و افزایش همبستگی سه کشور ایران، روسیه و سوریه برای مقابله با آمریکا را از جمله نتایج این اقدام آمریکا عنوان کرد.
هانده فرات در ادامه گزارش خود با اشاره به سخنان اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره شهادت سردار سلیمانی که گفته بود: "تقابل بین ایران و آمریکا باید تحت کنترل باشد، کمتر شده و از راه دیپلماسی حل شود و ما تا به امروز تلاش های زیادی برای تحقق این مهم انجام داده ایم" ابراز امیدواری کرد این موضوع صلح آمیز و از راه دیپلماسی حل شود.
حال با آغاز حمله ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در تلافی این اقدام تروریستی، باید منتظر ماند و دید که آمریکا جرات اقدام نظامی جدید را خواهد داشت یا نه؟!

آیدین خطیبی
انتهای پیام/
دنیا نگران است آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار