فرج‌نیا در تحریریه نصر مطرح کرد:

روشنایی معابر در شأن تبریز نیست

1403/04/02 - 10:26 - کد خبر: 115151 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: یکی از عقب ماندگی های ما، بحث روشنایی از نظر کیفی و کمی است که در شان تبریز نیست، هشت هزار مورد لامپ در سه ماهه اول امسال عوض شده است، در فاز اول اهمیت ما کمیت روشنایی ها است.

به گزارش نصر، "اکبر فرج نیا" با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: یکی از نقاط قوت شرکت توزیع برق نیروی انسانی آن که کارآمد و کارشناس، دانشگاهی و نخبه است، نیروی انسانی فعلی که در توزیع برق تبریز وجود دارد به معنی واقعی نخبه و کارشناس هستند.
وی در رابطه با مشکلاتی که در این حوزه در تبریز وجود دارد گفت: یکی از عقب ماندگی های ما، بحث روشنایی از نظر کیفی و کمی است که در شان تبریز نیست، 8 هزار مورد لامپ در سه ماهه اول امسال عوض شده است، در فاز اول اهمیت ما کمیت روشنایی ها است.
وی ادامه داد: تعداد تماس های ما قبلا دو برابر تعداد تماس های فعلی بود، تمامی تماس ها در سامانه ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد.
فرج نیا گفت: موضوع دومی که آن را پیگیری می کنیم سیم های فرسوده و تبدیل آن ها به سیم های آلومینیومی است، 3 هزار و 500 کیلومتر سیم در سطح شهر داریم که نیاز است تبدیل شوند و برای امسال حداکثر یک هزار و 500 کیلومتر را به اتمام خواهیم رساند.
وی خبر داد: تا پایان 1404 تمامی سیم های مسی به سیم های آلومینیومی تبدیل خواهد شد، با این اقدام خاموشی ها به صفر می رسد.
وی افزود: اولویت سوم ما ساماندهی شبکه برق بازار تبریز است، تمامی شبکه های برق بازار تبریز وارد سینی و بصورت ساماندهی شده و منظم متصل خواهد شد که در این رابطه نیازمند همکاری بازاریان نیز هستیم.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت های مهمی که انجام شده است بستن تابلو برق های تیر های چراغ در معابر شهری و پارک ها هستیم که در این برنامه از شهروندان خواهیم خواست هر تیری که تابلوی آن باز است با معرفی آن از ما جایزه بگیرند.
وی خبر داد: سرقت انرژی در حاشیه تبریز بیش از 30 هزار انشعاب که این آمار از سال 98 تاکنون است، این آمار با توجه به روکش دار کردن سیم ها 60 درصد کاهش یافته است، 128 تن سرقت سیم مسی از سال 1400 تاکنون‌ ثبت شده و خوشبختانه این آمار رو به کاهشی شدن است.
وی در رابطه با تیر های اتوبان شهید کسایی گفت: در رابطه با سیم های برق اتوبان شهید کسایی که تیر ها بر روی نیوجرسی و سیم برق ها از بالا متصل شده اند ابتدا ذکر این نکته مهم است که تمامی فعالیت ها و پروژه ها با محاسبات دقیق کارشناسی صورت گرفته و سپس به مرحله اجرا می رود و سامانه بصورت مکانیزه طراحی می شود، یکی از طراحی های ما مقاومت تیر های برق است و به همین دلیل بر روی نیوجرسی ها قرار گرفته که علاوه بر تبریز در بسیاری کلانشهر های دیگر نیز اجرا شده است.
وی افزود: با تصادف ماشین ها در این اتوبان امکان افتادن سیم برق بر روی خودرو ها وجود ندارد بخاطر متصل شدن نیوجرسی ها و مقاومت بالا و طراحی نیوجرسی ها است.
فرج نیا گفت: عیب یابی برق در حالت اتصال از بالا بسیار راحت تر بوده و استمرار روشنایی آن بیشتر است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در رابطه با ماینر ها، هزینه برخورد بیشتر شده و بر اساس قانون صورت می گیرد و سیستم قضایی برخورد خوبی داشته است.
وی با اشاره به خاموشی های برق گفت: بعد از سال 1400 خاموشی عمومی به عنوان خط قرمز از سوی وزیر نیرو اعلام شده است؛ صنایع قرار است هفته ای یک روز قطعی داشته باشد، تنظیم قطعی و هوشمند ادارات که بلد از وقت اداری باید 60 درصد مصرف را کاهش دهند.
انتهای پیام/
روشنایی معابر در شأن تبریز نیست محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   وحید   هفته پیش  

در خصوص روشنایی ورودی اصلی شهر تبریز از طرف اتوبان زنجان- تبریز (محدوده خاوران) متاسفانه وضعیت خیلی نامناسب و تاریک هست. لطفا به مسئولین محترم گوشزد نمایید.
پژوهشیار