معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تحول صنعت کشاورزی با ورود صنایع دانش بنیان‌

1403/03/31 - 15:10 - کد خبر: 115102 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: یکی از نیازهای مهم هر کشور در مسیر توسعه، تامین امنیت غذایی است.

به گزارش نصر، محمد کلامی در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی نهاده ها و تجهیزات آبیاری و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت دام و طیور آبزیان و صنایع وابسته ایران با اشاره به اینکه کمبود آب خصوصا در محدوده خاورمیانه یکی از مشکلات اساسی صنعت کشاورزی است، گفت: این مشکل سبب شده است حتی فراورده های صنعت کشاورزی نیز در مرحله تولید و صادرات به مشکل بر خورد.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم هر کشور در مسیر توسعه، تامین امنیت غذایی است، افزود: باید به تولیدات بومی، علم دانش بنیان و  تولید اقلام مصرفی در داخل کشور متکی باشیم.
معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: لازم است بخش کشاورزی به لحاظ علمی ارتقا یابد و تقویت شود.
کلامی با اشاره به اینکه دورانی که با مقدار مشخصی از آب و خاک کشاورزی می شد تمام شده است، ادامه داد: باید وارد دورانی شویم که از نهاده ها بهترین بهره وری را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند عاملی شکل گیری مسیر دانش باشد، افزود: نمایشگاه محلی برای تبادل اطلاعات و عرضه تکنولوژی های روز است که  تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگ کشاورزی دارد.
کلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما کاهش رغبت جوانان به کشاورزی است، گفت: یکی از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود ارتقای جایگاه و منزلت کشاورز است، چرا که نسل حاضر منزلت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد و باید تلاش کنیم جایگاه کشاورزی از نظر فرهنگی ارتقا یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: هرچه بیشتر فرهنگ کشاورزی را در استان ارتقا دهیم، نسل جوان بیشتری به سمت کشاورزی حرکت میکنند.
وی با بیان اینکه نسل جوان به دلیل نگاه فرهنگی نامناسبی که به کشاورزی می شود علاقه ای برای ورود به این بخش و صنعت را نداشت، افزود: با ورود دانش و تکنولوژی به عرصه کشاورزی نگاه جامعه به صنعت کشاورزی متحول شد و بسیاری از جوانانی که نگاه علمی به بحث کشاورزی پیدا کردند و کسانی که تحصیلات مرتبطی با این صنعت دارند وارد این بخش شدند و کشاورز گریزی که در دهه های گذشته داشتند کاهش یافت.
انتهای پیام/
 تحول صنعت کشاورزی با ورود صنایع دانش بنیان‌ گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار