مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مطرح کرد:

پایداری رینوفست؛ در گرو حمایت و باور مسئولان استانی

1403/03/29 - 14:44 - کد خبر: 114972 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: حمایت و باور مسئولان استانی اصلی ترین سرمایه برای پایدار بودن جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی با عنوان رینوفست ۲۰۲۴  است.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی با عنوان رینوفست ۲۰۲۴ با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه جامعی که بر ضرورت پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان تاکید دارد، انتخاب شده است، گفت: جشنواره رینوفست با هدف ایجاد رویدادی مستقل در حوزه دانش آموزی برای نخستین بار با تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش و سازمان ربع رشیدی در سال ۱۴۰۲ همزمان با نمایشگاه رینوتکس برگزار شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره فرصتی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در استان و منطقه شمال‌غرب است ، افزود: رینوفست فضایی برای تبادل ایده ها و تجربیات بین دانش آموزان مربیان و متخصصان است که میتواند در پرورش خلاقیت و ایجاد شور و نشاط در مسیر پیشرفت کمک بسزایی کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه سیستم آموزش و پروش دهه هاست حافظه محوری است و آموزش های تئوری محور داده می شود، ادامه داد: تاکید شده است تا دانش‌آموزان نوآور، خلاق و مبتکر، تربیت شود و بر همین اساس، ورود دانش‌آموزان به حوزه فناوری جزو وظایف آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: این کار از طریق آموزش رسمی  ممکن نیست و در مدارس و آموزشگاه غیررسمی با اثربخشی بیشتر در قالب اوقات فراغت دانش‌آموزان ممکن می شود.
سعادتی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری اولین دوره رینوفست فعالیت پژوهشسراهای دانش‌آموزی در تمامی ۴۰ منطقه و ناحیه و حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان هم افزایش یافت، افزود: افزایش علاقه دانش‌آموز به حوزه رباتیک، هوا فضا و هوش مصنوعی به واسطه این جشنواره بسیار ارزشمند است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: حمایت و باور مسئولان استانی اصلی ترین سرمایه برای پایدار بودن جشنواره رینوفست است.
انتهای پیام/
پایداری رینوفست؛ در گرو حمایت و باور مسئولان استانی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار