نشست خبری کنسرت کُر اَرک برگزار شد: 

به یاد ایام جوانی، همه با هم می خوانیم 

1403/03/27 - 09:21 - کد خبر: 114810 نسخه چاپی

نصر: «کنسرت کر ارک» با شعار صلح طلبانه «صولحه گلین ای انسانلار یوخسا دونیا محو اولار» به مناسبت عید غدیر در روز ۵ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن پتروشیمی به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش نصر، «رامین مجلسی» سرپرست و رهبر این گروه با اشاره به احساس رکود اجتماعی و روانی در قشر بازنشسته، از گردهمایی نزدیک ۷۰ نفر زن و مرد علاقه مند موسیقی در آموزشگاه ارک گفت: از همان آغاز دغدغه مند بودم که قشری از جامعه را که در عین داشتن انضباط و برنامه ریزی، ذوق موسیقیایی داشتند، به این سمت بکشانم. از ابتدا هدف برگزاری کنسرت نداشتیم ولی اکنون با ۶۲ نفر افراد در سنین بین ۴۰ تا ۸۰ سال، ۷۵ دقیقه به روی صحنه برای اجرای زنده خواهیم رفت.
وی افزود: در این کنسرت قطعه ها به هفت زبان ترکی اذری، فارسی، ایتالیایی، عربی، انگلیسی و استامبولی خوانده می شوند. اکثریت گروه را خانم ها تشکیل می دهند و بسیاری از آنها بار اولشان است که اجرای زنده را تجربه می کنند.
 
«رامین مجلسی» که خود پزشک اشت، به بعد روانشناختی قطعات در بر انگیختن شور جوانی در گروه و مخاطبین پرداخت: این گروه از زنان و مردان از هر صنفی تشکیل شده که پس از ۶ سال تمرین عاشقانه، قطعاتی را اجرا خواهند کرد که همگی در جوانی با آنها خاطره ساخته اند و مربوط به دهه های ۴۰ و ۵۰ می شوند. از این رو در طول اجرای ۱۵ قطعه، هم صدایی مخاطبین با گروه را پیش بینی می کنیم چرا که قطعات مشهوری برگزیده شده اند و ملودی آشنای قطعه ها، این شور را به کل سالن القا خواهد کرد.
وی ضمن اشاره به فاجعه فرهنگی حمایت از خوانندگانی که هیچ رزومه حرفه ای هنری نداشته و در صحنه های حرفه ای اظهار وجود می کنند، در خصوص حمایت های مادی و معنوی از این کنسرت اذعان داشت: معتقدم این یک رویداد صرفا هنری نیست بلکه اقدامی اجتماعی فرهنگی است که از جانب یک گروه بومی رقم می خورد و از آنجایی که سبد بودجه ای مردم برای هنر به کنسرت های غیر بومی اختصاص می یابد، خودمان را برای ریسکی که می کنیم آماده کرده ایم. اگر حمایتی صورت گیرد این گروه در شهرهای دیگر ایران هم به روی صحنه می رود. 


 
این هنرمند در دفاع از هنرمندان با سابقه ای که در این سال ها کنار کشیده اند، گفت: سوالی که باید اداره فرهنگ و ارشاد به آن پاسخگو‌ باشد این است که در این سال ها جهت ارتقای سطح فرهنگی هنر و سطح اقتصادی هنر برای هنرمندان استان چه استراتژی ای برگزیده است؟! ما عادت کرده ایم از ارگان ها توقع حمایت نداشته باشیم و در نتیجه خواسته ای هم نداشتیم ولی دیدن بیلبورد های بزرگ در سطح شهر که هنرمندان غیر بومی را حمایت و تبلیغ می کنند، سطح رسیدگی به هنر استان را به سوالی بزرگ تبدیل می کند!
گفتنی است در این کنسرت نوازنده های حرفه ای آموزشگاه ارک از جمله رضا حسینی بقانام نوازنده تار، آرش سرانی آذر نوازنده بالابان، امین شیری نوازنده پیانو، دانیال امینی نوازنده فلوت و اصلان عبدالعظیم زاده نوازنده پرکاشن در کنار گروه ۶۲ نفری روی صحنه اجرا خواهند داشت. علاقه مندان شرکت در این کنسرت می توانند از طریق سایت ebilit.com جهت تهیه بلیط اقدام کنند.
انتهای پیام/
به یاد ایام جوانی، همه با هم می خوانیم  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار