یادداشت نصر/

لزوم اصلاح حرائم کلانشهر تبریز / وزارت کشور تعجیل کند

1403/03/25 - 12:08 - کد خبر: 114744 نسخه چاپی

نصر: اکنون آن چه بسیار حائز اهمیت و جدی است اصلاح سریع حرایمی است که از کلانشهر تبریز به بخش باسمنج ملحق شده بود و با اصلاح این حرائم مشکلات خاوران فاز دو و دیگر نقاطی که شهرداری تبریز در آن ها سرمایه گذاری کرده بود حل می شود.

 "بخش باسمنج" یکی از ناصواب ترین اقدام دولت روحانی در آخرین روز های وداع با دولت بود که نه تنها تبریز را کوچک، بلکه باسمنج و منطقه باسمنج را حقیر تر از قبل کرد.
خاوران یکی از مناطق مهم و تازه تاسیس کلانشهر تبریز است که در همسایه دیوار به دیوار باسمنج قرار دارد و به واسطه آب و هوای خوب منطقه باسمنج "این منطقه" می تواند به یکی از بهترین مناطق کلانشهر تبریز تبدیل شده و ارزش افزوده بسیاری به همراه بیاورد.
اما بالانشینان در وزارت کشور و عده ای کوته فکر که به دنبال منافع خود بوده و هستند با بخش شدن باسمنج بازی دو سر باختی را بازی کردند که "یقینا آیندگان تاریخ را به دقت از این منظر روایت و تحلیل خواهند کرد".
اکنون آن چه بسیار حائز اهمیت و جدی است اصلاح سریع حرایمی است که از کلانشهر تبریز به بخش باسمنج ملحق شده بود و با اصلاح این حرائم مشکلات فاز دو خاوران و دیگر نقاطی که شهرداری تبریز در آن ها سرمایه گذاری کرده بود حل می شود.
به یقین اگر سیاست بر این است که باسمنج پیشرفت کند بهتر است و بهتر بود به جای بخش شدن آن، شهرستان (با پتانسیل دارا بودن ده ها روستا در آن منطقه که چندین مورد از جمله لیقوان، بیرق، هروی قابلیت شهر بودن را دارند) یا بازگشت اصولی به حریم 28 برابری (شهر باسمنج) که در اثر بی توجهی و بی کفایتی مسئولین وقت تبدیل به ساخت و ساز های غیرمجاز با هدف پرکردن جیب عده ای از خدا بی خبر شده بود و بعضا این روند در وضعیت فعلی که تنها یک برابر است ادامه دارد(!) باشد.
و در پایان آن چه وزیر دولت به آن معتقد بود و این خواسته تمام شهروندان باسمنجی است، مسئله الحاق یا عدم الحاق به وسیله نظر سنجی از خود شهروندان است و نه دیگران! در این وضعیت نیز بهتر است کارشناسان و متولیان امر که به هر دو مسئله آگاهی دارند در فضایی آرام و به دور از تعصبات آن را در بین مردم به اشتراک بگذارند.
انتهای پیام/
لزوم اصلاح حرائم کلانشهر تبریز / وزارت کشور تعجیل کند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار