مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز عنوان کرد:

ارتقا 70 درصد امید به زندگی با سلول درمانی 

1403/03/24 - 22:52 - کد خبر: 114734 نسخه چاپی

نصر: مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این بیمارستان به صورت کامل افتتاح خواهد شد.

به گزارش نصر، “علی کریمیان” در نشست خبری افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیمارستان مدنی تبریز اظهار کرد: این مرکز به مساحت 700متر مربع  می‌باشد که 235متر مربع آن برای اتاق تمیز و 80متر مربع  برای درمانگاه اختصاص دارد.
وی افزود: این مرکز تا چند ماه پیش به حالت نیمه ساخت بود که با تلاش و توجه جدی علوم پزشکی و همت همکاران در این مرکز به بهره‌برداری کامل رسید. 
کریمیان با بیان اینکه این مرکز در سه بخش پیوسته اتاق تمیز، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تحقیقات و‌پژوهش به فعالیت مشغول است، ابراز کرد: در این مرکز رای بیمارانی که به درمان دارویی جواب نداده‌اند از طریق سلول درمانی ارائه خدمات خواهد شد.
وی تصریح کرد: سلول درمانی هیچ عارضه‌ای برای بیمار ندارد و تضمین ۱۰۰ درصدی برای دریافت پاسخ نیز ندارد.
وی اذعان کرد: در زمان استانداری آقای خرم جهت تامین اعتبار از مس سونگون اقداماتی شد که متاسفانه با درگذشت او این موضوع باقی ماند و زمان استانداری جناب آقای شهید مالک رحمتی نیز کم بود و نتوانستیم این موضوع را پیگیری کنیم زیرا با تامین اعتبار می‌توان تحت‌های وی آی پی این مرکز را راه‌اندزای کرد و مریض پذیرش کرد. 
مدیر بیمارستان شهید مدنی تبریز گفت: متاسفانه به علت نو بودن این درمان، هیچ بیمه‌ای هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند که در این خصوص نیز دولت سیزدهم گام‌هایی برای ایجاد رغبت شرکت‌های بیمه برای این بخش برداشته بودند
وی گفت: با بهره‌برداری کامل و تامین اعتبار می‌توان روزانه بالای 30 نفر حداقل مراجعه را می‌توان با سلول درمانی درمان کرد و همچنین برای بیماران حاد نیز 14 نفر را پوشش داد. 
کریمیان تاکید کرد: سلول درمانی نیاز به خیرین دارد که با دید بشردوستانه پیش بروند زیرا یک درمان با هزینه بالایی است.
وی عنوان کرد: به علت جدید بودن این علم در ایران، پزشکان قدیمی اطلاع چندانی از این موضوع ندارند و هیات علمی‌های جدید از این علم به روز دنیا آگاه هستند از این‌رو شاید 15 درصد از پزشکان استان از چنین درمانی آگاه باشند و این موجب شده است تا درمان با سلول در بین مردم کمی نا آشنا باشد. 
کریمیان گفت: کیفیت و شرایط بهبود زندگی و بازتوانی برای بیماران تا حدود 10 تا 70 درصد ارتقا می‌دهد و به عبارتی این درمان تا 70 درصد امید به زندگی را ارتقا می‌دهد.
وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه سلول فروش نیستیم و در حال حاضر زیر ساخت لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز فراهم شده تا با تولید سلول‌های بنیادی و تجهیز آن به بیماران فعالیت خود را ادامه دهند.
وی ادامه داد: تاکنون ۵ شرکت دانش بنیان برای فعالیت در زمینه سلول درمانی با این مرکز قرارداد بسته‌اند.

_ ارزآوری سلول درمانی برای بیمارستان
“حامد ولیزاده”، مسئول بخش پژوهش مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازخواستی بیمارستان شهید مدنی تبریز در ادامه اظهار کرد: اندیشه استفاده از سلول‌های بنیادی در ایران برای اولین بار در سال 1369 توسط یک پزشک زن تبریزی ایجاد شد و سپس این تفکر پرورش یافت و بعدها مورد توجه دولت قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه در سال 1395تبریز به عنوان یک مرکز از سه مرکز و حتی به عنوان اولین مرکز جامع سلول‌های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: ابتدا این بخش در حیطه وظایف دولت بود و سپس به علوم پزشکی سپرده شد از این‌رو واژه جامع از مرکز برداشته شد و به مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تغییر یافت. 
ولیزاده تاکید کرد: این یک علم نوین است و هیچ بیمه‌ای نیز آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد از این‌رو هزینه انجام کار و مراحل کاری بسیار بالاست و کاری از دست ما هم برنمی‌آید.
وی گفت: با تامین اعتبارات می‌توان درمان بیماری‌های ای ال اس و ام اس و پوست و گوارش و ریه و مفاصل و غیره را به صورت سرپایی و درمانی شروع کرد.
وی با بیان اینکه این مرکز توانایی ارائه خدمات به استان‌های شمال غربی و کشورهای همسایه را دارد، اذعان کرد: بی‌شک هزینه سلول درمانی در ایران به مراتب پایین‌تر از دیگر کشورهاست که راه اندازی کامل این مرکز می‌تواند به درآمدزایی بیمارستان حتی به صورت ارزی کمک کند.
انتهای پیام/
ارتقا 70 درصد امید به زندگی با سلول درمانی  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   علیرضا فرضی   2 هفته پیش  

بی صبرانه منتظر هستم امیدوارم برای من جواب بده
پژوهشیار