عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

لزوم حفظ بافت تاریخی تبریز / 18 مرداد آخرین زمان قرارداد آذرپارک

1403/03/24 - 10:14 - کد خبر: 114689 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز معلق مانده است که بیشتر آن‌ها پروژه‌هایی هستند که با با بانک شهر قرارداد داشتند؛ مالک اتاسنتر بنا به اعلام شهرداری منصرف شده است و آن چه قبلا گفته بودیم صورت گرفت و برای شهرداری متاسفانه و برای مالک خوشبختانه ارزش دارایی آن ها در بورس بالا رفت!

به گزارش نصر، نهمین نشست رسانه ای "روح اله رشیدی" عصر دیروز چهارشنبه 23 خرداد در صحن علنی عمارت ساعت برگزار شد.
وی در این جلسه به مسئولیت های خود در ششمین دور شورای شهر پرداخته و گفت: در سال سوم شورای در کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک، کمیسیون معماری و کمیسیون فرهنگی و در مرکز پژوهش های شورای شهر مسئولیت دارم، سعی کرده ام به لحاظ زمان عهدی که با مردم بسته ام بیشتر وقتم را در این راستا گذاشته باشم بدون در نظر گرفتن کیفیت فعالیت هایی که داشته ام.
رشیدی با عنوان این که بعد از سه سال روشن است که در کدام حوزه ها پیگیری زیادی داشته ایم، گفت:از سال1402 تاکنون 66 جلسه علنی شورای شهر تبریز برگزار شده است که بدون تاخیر و بدون اینکه در وسط جلسه ترک کرده باشم حضور داشته و در تمامی موضوعات سعی کرده ام مسئولیت پذیر بوده باشم و در تمامی کمیسیون ها نیز بدون غیبت حضور داشته ام.
عضو شورای شهر تبریز گفت: پیگیری هایی که انجام داده ام گزارش آن ها را در صفحه خود منتشر کرده و در 90 درصد جلسات علنی از نوبت تذکر خود استفاده کرده و مسائل را بیان کرده ام؛ شورا یعنی محل گفتگو، کاری نکنیم که بی موضعی و حرف نزدن فضیلت به حساب بیاید.
وی با اشاره به طرح تفصیلی تبریز توضیح داد: در موضوع طرح تفصیلی شهر تبریز که آخرین بازبینی آن ۱۰ سال گذشته بود، شورا در این دوره با مداخله‌ این موضوع را بروز رسانی کرد.
وی افزود: شهرداری تا پیش از این دوره صرفا به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد اما شورای ششم تمام توان خود را برای حل این موضوع به میدان می‌گذارد.
رشیدی تاکید کرد: تغییر رویکرد و نگرش شهرداری‌ در موضوع حاشیه نشینی نتیجه پیگیری‌های شورای ششم بوده که ثابت کرد هر موضوعی که از سوی شورای یک شهر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد نتیجه خواهد داد.
عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر تبریز عنوان کرد: هرقدر پیگیری‌ برای حل یک مسئله بیشتر باشد، نتایج حاصل از آن نیز بهتر و قطعی است.
وی خاطر نشان کرد: تمرکزمان این بود که کار های مهمی مانند 45 متری انقلاب را تکمیل کرده باشیم، از نظر ما این یک پروژه توسعه ساز و توسعه آور است و ارزش منطقه ای را بالا خواهد برد.
وی با تاکید بر لزوم حفظ بافت تاریخی شهر گفت: بافت تاریخی را باید با ضوابط معقول حفظ کنیم، این که در کلانشهری مانند مشهد آشفتگی و بلند مرتبه سازی وجود دارد کاملا اشتباه است و نباید به این سمت حرکت کنیم.
وی در پاسخ به این که در رابطه با معضل ترافیک چه اقداماتی کرده اید گفت: در سال اول شورا ساختمان های پزشکان را مطرح کردیم، اگر چه بیان این مطالب پیامد هایی برای ما داشت که در این رابطه آخرین نتیجه ای که حاصل شد شورای تامین و دیگر نهاد ها به سمت اصلاح ضوابط از سوی کمیسیون ماده 5 حرکت کرده و تشکیل جلسه دادند؛ آن روزی که در ارتش گود برداری می‌کردند در جلسه علنی اشاره کردم اما دریغ از یک انعکاس.
وی تکمیل کرد: معضل ترافیک تنها بحث رفتاری نیست، "آن" زمانی است که زیرساخت ها درست باشند، زیرساخت های ما غیرنرمال هستند، کلنیک سلامت را در جایی گذاشتیم که همه باید به آن نقطه مراجعه کنند در حالی که هیچ زیرساختی وجود ندارد.
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مسئله وانت بار ها و دست فروش ها گفت: شهرداری در بازارچه های محلی ناموفق بود و هر ساله بی مهری مطلق صورت گرفت، تاکنون توفیقی در این حوزه حاصل نشده است.
از روزی که مسئله تغییر کاربری اراضی خلعت پوشان را مطلع شده ایم مخالفت خود را صراحتا اعلام کردیم، ذاتا مخالف تغییر کاربری آن نقطه هستیم و تاکنون جلسه کمیسیون ماده 5 بدلیل شهادت استاندار برگزار نشده است و منتظر نتیجه آن جلسه در این رابطه هستیم. 
وی در رابطه با وضعیت فضای سبز گفت: سال گذشته در این زمینه چالش‌هایی داشتیم که مطرح کردیم که خوشبختانه سال جاری شهرداری اقداماتی انجام داده است که وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شده است، خصوصا در حوزه فضا سازی شهری نسبت به سال گذشته مطلوب عمل شده است.
رشیدی در پاسخ به عملکرد خود در مرکز پژوهش های شورا گفت: عملکرد مرکز پژوهش‌های شورای شهر به صورت شفاف در سایت این مرکز (https://rctbz.tabriz.ir/) وجود دارد و در دسترس عموم مردم قرار گرفته ، 110 عنوان طرح پژوهشی در این مرکز انجام شده که 80 درصد آن مربوط به دوره ششم شورا است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در رابطه با معضل آذرپارک گفت: آخرین جلسه ای که در رابطه با آذرپارک داشتیم، 18 اردیبهشت بود و نهایتا قرار شده است شهرداری پارک حاشیه ای را خود مدیریت کند، 4 تیر و نهایتا تا 18 مرداد قرارداد آذرپارک به پایان می رسد.
وی در پاسخ به اتفاقاتی که در تیم تراکتورسازی افتاده است گفت: با شورای شهر تراکتوریزه شده مخالفم، تراکتور پشتیبان و هواداران جا افتاده ای در کل کشور و حتی در دنیا دارد، نمی‌خواهم از جایگاه شورا به این مسئله ورود داشته باشم؛ سرمایه اجتماعی تراکتور به قدری قوی است که می‌تواند به مسئله ورود داشته باشد.
رشیدی گفت: این که مالک باشگاه بگوید اگر چنین کنید میروم تهران و... این حرف ها زیبنده نیست؛ در شورای شهر هیچ برنامه ای برای تیم داری و جلسه ای در این حوزه صورت نگرفته و به لحاظ قانونی نمی‌تواند ورود کند و بر اساس قانون تیمداری از وظایف شهرداری حذف شده و وظیفه‌ی شهرداری احداث زیرساخت‌های ورزشی در شهر و برگزاری ورزش‌های همگانی است.
وی در پاخ به سوال خبرنگار نصر با عنوان تکلیف "پارک بزرگ پس از نیم قرن" توضیح داد: یکی از کارنامه های خود را در شورای ششم مسئله پارک بزرگ میدانم، سعی کرده ام در این موضوع ورود مسئولانه داشته باشم، اولین کاری که در این رابطه کردیم جلوی طرحی که قرار بود عملیاتی شود گرفتیم و مداخله کردیم؛ انجام عملیات این طرح در سال ۱۴۰۰ با ۱۵۰ میلیون تومان آغاز شد اما با ورود شورای اسلامی شهر، متوقف شد و حفاظت از زمین‌های موجود تنها وظیفه شهرداری در محدوده پارک بزرگ است، در ادامه شفاف سازی کرده و میزان سهم مردم و شهرداری را که در طول یک سال زمان برد انجام دادیم.
یک سال بصورت مستمر با آقای بابائی اقدم در این رابطه کار انجام دادیم. بالای 50 هکتار از این اراضی سهم شهرداری است، برخی بار ها از شهرداری از بابت اسناد هایی که برای آن اراضی آورده اند پول گرفتند.
رشیدی در مورد معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز گفت: ساخت و ساز غیر مجاز به دو دلیل صرفه اقتصادی یا فقدان سند به وجود می‌آید که شهرداری باید با وضع قوانین متناسب از جمله دادن پروانه ساخت به خانه‌های حاشیه‌ای شهر با این پدیده مقابله کند.
وی در پایان در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز گفت: چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز معلق مانده است که بیشتر آن‌ها پروژه‌هایی هستند که با با بانک شهر قرارداد داشتند؛ مالک اتاسنتر بنا به اعلام شهرداری منصرف شده است و آن چه قبلا گفته بودیم صورت گرفت و برای شهرداری متاسفانه و برای مالک خوشبختانه ارزش دارایی آن ها در بورس بالا رفت!
انتهای پیام/
لزوم حفظ بافت تاریخی تبریز / 18 مرداد آخرین زمان قرارداد آذرپارک محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار