لطیفی در جمع خبرنگاران؛

پیشنهاد ما این بود که تعطیلی پنجشنبه و شنبه در اختیار هیأت وزیران باشد

1403/03/23 - 15:33 - کد خبر: 114664 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: پیشنهاد ما این بود تعطیلی پنجشنبه و شنبه در اختیار هیأت وزیران باشد.

به گزارش نصر، میثم لطیفی درمورد برگزاری آزمون‌های استخدامی در جمع خبرنگاران گفت: جمعه این هفته در ۲۶ استان مرحله دوم آزمون شهید زین‌الدین برگزار می شود، ۲۱ هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و بیش از دو هزار نفر در حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی جذب می‌شوند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: پنج مرداد نیز آزمون فراگیر استخدامی برگزار می‌شود که از سال گذشته برنامه‌ریزی شده است. چون بنای دولت و تدبیر رئیس جمهور شهید این بود که عدالت در جذب داشته باشیم و هرکسی در هر جای کشور توانمندی دارد، برای استخدام در دستگاه های دولتی در آزمون شرکت کند.
وی درخصوص تعداد افرادی که در این آزمون جذب می‌شوند اعلام کرد: تا الان برای جذب ۱۰ هزار نفر در این آزمون توانستیم با دستگاه‌ها به توافق برسیم.
لطیفی دستور رئیس جمهور در مورد پرداخت عادلانه که جزء آخرین مصوبات با حضور ایشان در هیأت وزیران بود اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس افرادی که در هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی هستند، یا در شرکت‌هایی که دولت در آنها سهم دارد به عنوان نماینده حضور دارند، باید سقف حقوق مندرج در قانون را رعایت کنند.
وی درباره تعطیلی شنبه یا پنج شنبه، خاطرنشان کرد: قرار شد این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع‌بندی شود و آن‌ها اعلام کنند، پیشنهاد ما این بود که این امر در اختیار هیأت وزیران باشد.
معاون سازمان اداری و استخدامی افزود: هم‌چنین در مورد عدم رعایت تغییر ساعات آغاز به کار دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: این امر تخلف است. در تهران حدود پنج هزار واحد اداری داریم که کنتور برق دارند، وزارت نیرو مکلف است بازرسی داشته باشد. پیشنهاد خودشان این بود که به خاطر تنظیم برق در این ایام ساعت را تغییر دهند. مردم به وزارت نیرو تخلفات را گزارش کنند و وزارت نیرو مسئول پیگیری این تخلفات است.
انتهای پیام/
پیشنهاد ما این بود که تعطیلی پنجشنبه و شنبه در اختیار هیأت وزیران باشد ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار