رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛

رونق ترانزیت در آذربایجان‌شرقی با بهره‌برداری از جاده کلاله - جلفا

1403/03/23 - 15:01 - کد خبر: 114662 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جاده کلاله - جلفا به طول ۱۰۷ کیلومتر در دست اجراست، گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه موجب رونق ترانزیت در این استان می شود.

به گزارش نصر، «حیدر فتح زاده» روز چهارشنبه در گفت‌ و گویی افزود: این پروژه با تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه کشور توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حال اجراست.
وی با بیان اینکه پروژه جاده کلاله - جلفا برای استان بسیار راهبردی است، اظهار کرد: با توجه به اجرای این پروژه در حریم رود ارس، بهره‌ برداری از آن منجر به ارتقای توانمندی ‌و ظرفیت‌های ساکنان حریم این رودخانه، توسعه گردشگردی، ارتقای شاخص‌های امنیت اجتماعی، تسریع مبادلات کالا و خدمات و توسعه حمل و نقل بین‌المللی می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: این پروژه ظرفیت‌های بالقوه منطقه را به بالفعل تبدیل می کند و تکمیل و اتمام آن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دخیل در اجرای آن است.
فتح‌زاده، ادامه داد: دستگاه‌هایی که در حریم احداث جاده تاسیسات دارند، باید اقدمات لازم و به موقع برای جایجایی این تاسیسات را انجام دهند تا پروژه که با بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی و مهندسی موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می شود در حداقل زمان به اتمام برسد.
وی یادآور شد: با بهره‌ برداری از این جاده، رونق اقتصادی و جذب گردشگر در منطقه افزایش می یابد.
کریدور ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به طول ۱۰۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد که برخی مراحل اجرای بخش جاده‌ای آن آغاز شده است و بخش ریلی نیز در دست مطالعه قرار دارد.
این پروژه که در مسیر کریدور شرق به غرب قرار دارد از کلاله در شهرستان جلفا در شمال آذربایجان شرقی آغاز شده و با یک پل به کلاله در جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.
انتهای پیام/
رونق ترانزیت در آذربایجان‌شرقی با بهره‌برداری از جاده کلاله - جلفا خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار