خبر/

حفظ کرسی ایران در کمیته‌های فنی و اجرایی مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس آسیا

1403/03/23 - 10:31 - کد خبر: 114639 نسخه چاپی

نصر: هجدهمین مجمع عمومی فدراسیون آسیایی ورزش مدارس و جلسات کمیته اجرایی و کمیته تخصصی ASSF از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۷ می ۲۰۲۴- مصادف با سوم الی هفتم خرداد ۱۴۰۳ در شهر دالیان کشور چین برگزار شد.

به گزارش نصر، نمایندگان کشورمان در این مجمع آمادگی ایران را برای میزبانی دومین مسابقات قهرمانی آسیا هندبال سال 2024و مسابقات قهرمانی آسیا تنیس روی میز سال ۲۰۲۵ و مسابقات قهرمانی والیبال آسیا در سال 2026، اعلام کردند که با میزبانی ایران برای رویدادهای مورد نظر با اکثریت آراء موافقت شد .
دبیرکل ISF (فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس) با اشاره به قهرمانی تیم ملی دانش‌آموزی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان والیبال دانش‌آموزی در بلگراد صربستان ، گزارشی از فعالیت‌های فدراسیون ارائه کرد و ابقای اعضای کمیته‌های تخصصی و اجرایی ASSF تا سال ۲۰۲۶به تصویب این مجمع رسید .
سید خمسا اسبقیان مدیر امور بین‌الملل فدراسیون دانش‌آموزی گزارشی با عنوان ( ارتقای آموزش و سلامت از طریق ورزش ) ارائه کرد و در آن به تبیین فعالیت‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران و چشم‌انداز آینده پرداخت.
اسبقیان ضمن اشاره به دیدگاه ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید نسبت به دیپلماسی ورزشی از همدردی اعضای فدراسیون آسیایی در ضایعه شهادت شهدای خدمت تشکر کرد و به ارائه گزارشی از برنامه های مسابقات دانش‌آموزی، مسابقات فرهنگیان، آموزش، استعدادیابی و فعالیت‌های فوق برنامه از جمله فعالیت‌های محیط‌زیستی پرداخت.
در این سخنرانی، پیشنهادات زیر بصورت رسمی از طرف ایران مطرح شد که مورد توجه هیئت رئیسه فدراسیون آسیایی ورزش مدارس، نمایندگان فدراسیون جهانی ورزش مدارس و نمایندگان کشورهای عضو قرار گرفت و بازخوردهای بسیار مثبتی از اعضای مجمع در خصوص شکل‌گیری همکاری‌هایی با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشورمان در اجرای طرح‌های پیشنهادی ایران، دریافت شد.
طرحهای ( تشکیل کمیسیون ورزش و محیط‌زیست با مرکزیت ایران در فدراسیون آسیایی ورزش مدارس ، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلمان تربیت بدنی آسیا ، طرح تشکیل فدراسیون ورزش مدارس کشورهای اسلامی به مرکزیت ایران، برگزاری جشنواره پدر و پسر و مادر دختر با رویکرد تربیتی و گسترش توریسم ورزشی ) از سوی ایران مطرح شدو نمایندگان ایران آمادگی کشورمان برای ایجاد و توسعه آکادمی آسیایی ورزش مدارس را اعلام کردند.
نماینگان اعزامی ضمن معرفی ورزش باستانی زورخانه‌ای به‌عنوان رشته‌ی ورزشی با رویکرد تربیتی به پیشینه تاریخی این رشته در ایران اشاره کرده و به تبیین توانایی این رشته در انتقال فرهنگ پرداخته و توسعه این رشته در ورزش مدارس آسیا را مطرح کردند.
یکی از دستاوردهای مهم این مجمع، حضور فعال نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق دیپلماسی ورزشی بود که تمجید و قدردانی رئیس فدراسیون ورزش مدارس آسیا، دکتر لیخین و رئیس و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس را به دنبال داشت و مقرر شد که طرح‌های عملیاتی ایران برای همکاری مشترک با ASSF برای آن‌ها ارسال شود تا زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم گردد.
در حاشیه این نشست‌ها، صحبت‌هایی با دکتر نیوات، رئیس فدراسیون آسیایی فوتبال مدارس هم از طرف نمایندگان ایران صورت گرفت و دکتر نیوات، ضمن قدردانی از فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران، به‌عنوان یکی از فدراسیون‌های فعال در همکاری با فدراسیون فوتبال دانش‌آموزی، آمادگی خود را برای همکاری‌های نزدیک‌تر با فدراسیون ورزش مدارس ایران برای میزبانی رویدادها اعلام کرد.
ضمنااین مجمع و جلسات تخصصی، همزمان با مسابقات کاپ جهانی فوتبال دانش‌آموزی و با حضور نمایندگان ایران، نرگس تقی‌زاده مقدم، نایب رئیس فدراسیون دانش‌آموزی و سیده خمساء اسبقیان، مدیر امور بین‌الملل فدراسیون دانش‌آموزی در شهر دالیان کشور چین برگزار شد.
انتهای پیام/
حفظ کرسی ایران در کمیته‌های فنی و اجرایی مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس آسیا سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار