رئيس پليس فتا آذربایجان شرقی خبر داد:

کلاهبرداري دو ميليارد ريالي در پي دانلود همراه بانک جعلي

1403/03/22 - 08:59 - کد خبر: 114580 نسخه چاپی

نصر: رئيس پليس فتا آذربایجان شرقی از عودت دو ميليارد ريال به حساب شهروندي خبر داد که با کليک برروي لينکي، اقدام به نصب همراه بانک جعلي کرده بود.

به گزارش نصر، سرهنگ "اکبر محمدجعفري" در تشريح اين خبر گفت:با مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا استان و با ارائه شکوائيه عنوان نمودند که از حساب بانکي‌شان برداشت غير مجاز صورت گرفته است.
وي تصريح کرد:در بررسي هاي اوليه مشخص گرديد شاکي در فضاي مجازي به دنبال دانلود و نصب همراه بانک يکي از بانک‌ها بوده که با کليک برروي لينک جعلي،نرم‌افزار مخرب را بر روي تلفن همراه خود نصب‌ کرده و بدبن صورت مبلغ دو ميليارد ريال از حساب وي برداشت مي‌شود.
سرهنگ "جعفري" بيان داشت:در راستاي احقاق حق اين شهروند بزه ديده کارشناسان پليس فتا بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در سريع ترين زمان ممکن و پس از هماهنگي با مقام قضائي و با بهره گيري از روش هاي علمي و تخصصي اقدامات لازم را دراين خصوص انجام دادند.
اين مقام مسئول در ادامه از عودت وجه به حساب شاکي خبر داد و گفت: کارشناسان پليس فتا بعد از طي روال قانوني، تمامي مبلغ برداشتي  به حساب شاکي عودت داده شد و پرونده جهت ادامه رسيدگي به مراجع قضائي ارسال گرديد.
سرهنگ "جعفري" تاکيد داشت: کاربران براي دانلود و نصب همراه بانک مورد نياز خود صرفا از سايت رسمي بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اينکه برنامه هاي کاربردي را از مارکت هاي نرم افزاري معتبر دريافت مي‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمينان حاصل نمايند.
رئيس پليس فتا استان در پايان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورتي که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طريق شماره 096380 به مرکز فوريت هاي سايبري پليس فتا گزارش کنند.
انتهای پیام/
کلاهبرداري دو ميليارد ريالي در پي دانلود همراه بانک جعلي نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار