یادداشت/

همستر، آغاز دوران انسان های رباتیک

1403/03/19 - 23:09 - کد خبر: 114440 نسخه چاپی

نصر؛ گسترش بی رویه بازی کلیکی «همستر تلگرام» در بین مردم و تمکین بیش از اندازه به خواسته های این حیوان شاید آغازی بر نسل انسان های تحت کنترل باشد.

تنها چند روز پس از آنکه پروژه‌ عجیب تلگرام که وعده داده بود کاربران می‌توانند با ضربه زدن ارز دیجیتال استخراج کنند، به واقعیت پیوست و ۱۶ مارچ ۲۰۲۴ تاریخی بود که نات کوین به طور رسمی در صرافی‌های بزرگ جهان لیست شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد پس از دریافت ارز از طریق تلگرام، چنین استقبال گسترده ای از همستر تلگرامی شود و روزانه میلیون ها نفر چندین ساعت با گوشی همراه خود درگیر شوند. اگر این روز ها ساعاتی در محیط های مختلف سپری کنیم، شاهد افرادی باشیم که بی وقفه در حال ضربه زدن به صفحه گوشی همراه خود هستند یا به دنبال استفاده از کارت و پیدا کردن رمز ها برای دریافت سکه باشند و روزانه چندین ساعت خود را به پول دار شدن مجازی اختصاص دهند.
در نگاه اول شاید بدست آوردن پول باد آورده بد نباشد اما این همستر بی جان و غیر واقعی سبب شده است که برای پول دار شدن یک شبه کاربران در هفته اخیر دست به هرکاری بزنند و تمامی راه های بدست آوردن سکه را امتحان کنند و این یک زنگ خطر روانی برای کاربرانی است که تحت کنترل این همستر قرار گرفته اند و معلوم نیست در آینده چه مواردی را از کاربران درخواست کند.
البته این موضوع تنها آسیب سرگرمی جدید مردم نیست بلکه اگر روزی این همستر بتواند این سکه ها را تبدیل به ارز کند و کاربران از این طریق بتوانند پولی به جیب زنند، قطعا کمتر کسی را شاهد خواهیم بود که برای دریافت پول کار کند و ضربه زدن به صفحه گوشی همراه را به چندین ساعت فعالیت بدنی ترجیح دهد که نتیجه آن قطعا فاجعه بار خواهد بود و این اعتیاد رفتاری از کنترل خارج خواهد شد و دنیای بسیاری از مردم به گوشی چند اینچی خود خلاصه می شود.
البته تنها آسیب های روانی، اثرات این پدیده نوظهور نیست بلکه اضافه شدن چندین میلیون نفر به تلگرام سبب می شود اطلاعات میلیون ها نفر به راحتی در دسترس قرار گیرد بخصوص که در این مدت حتی شاید بسیاری از مسئولان و مدیران هم به تلگرام پیوسته اند و برای دریافت پول باد آورده اطلاعات خود را در اختیار این صفحه مجازی قرار داده اند و تن به تمامی درخواست های این همستر دهند.
با این حال نمیتوان پیش بینی کرد که این بار هم تلگرام بخواهد پول مفت را در اختیار کاربرانش قرار دهد یا نه اما موضوعی که شفاف است این است که متاسفانه بشر در مسیری قرار گرفته است که برای بدست آوردن پول خود را گرفتار هر کاری خواهد کرد و شاید الان این بدست آوردن سکه و پول خطری نداشته باشد اما ممکن است مسیری که امروز آغاز شده است در آینده بی خطر نباشد و انسان ها همانند ربات براحتی تحت کنترل قرار گیرند.
انتهای پیام/
همستر، آغاز دوران انسان های رباتیک حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار