مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد:

اشتغال زایی ۶۷.۲ درصدی با آموزش مهارت در آذربایجان شرقی/ راه اندازی سه مرکز فنی و حرفه ای در مناطق محروم

1403/03/19 - 11:53 - کد خبر: 114351 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: آمار نشان دهنده این است که آموزش های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای منجر به ایجاد اشتغال با درصدی بالغ بر ۶۷.۲ شده است..

به گزارش نصر، علی مشایخی در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت با بیان اینکه در سه شهرستان محروم سه مرکز دولتی فنی حرفه ای ایجاد شد و در ۱۴۰۳ که امکانات بیشتری نیز فراهم خواهد شد، گفت: در شهرستان نای چاراویماق، هورراند و کلیبر(خدا آفرین) شعبه فنی حرفه‌ای ایجاد شده‌است و در سطح استان نیز ۲۴ مرکز دولتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه  ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان مشغول ارائه خدمات هستند، افزود: ۵ میلیون ۸۰۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزشی ما در سال گذشته در بخش دولتی بود و ۱۳ میلیون نفر ساعت نیز در بخش خصوصی تعهد داشتیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در بخش دولتی ۹هزار و ۷۴۱ زن و ۳۰ هزار و ۷۴۵ نفر مرد بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد:  ۶۷.۲ درصد آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته به اشتغال منجر شد.
مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی رهگیری اشتغال مهارت آموزان را مهم دانست گفت: در بین گروه‌های ۱۹ گانه در مجموع ۹۰ هزار نفر در استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند و همچنین  فرصت های شغلی بسیاری  برای زندانیان فراهم شد.
وی گام اول را آموزش و گام دوم را سنجش دانست و گفت: با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان مرکز سنجش آموزش و تربیت حرفه ای و مهارتی و تعیین صلاحیت های حرفه ای استان با ۱۸ دپارتمان راه اندازی شد و تا کنون ۲۴ هزار نفر در این مرکز تعیین صلاحیت شدند.
وی در ادامه لزوم اجرای طبقه بندی مشاغل در این مرکز تاکید کرد و حق عدالت محور نسبت به کارگران و موضوع طبقه بندی مشاغل را مهم خواند.
مشایخی به سند ملی هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت:  مرکز مهارت های پیشرفته و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان راه اندازی شده است و از کشور آلمان و سویسس دستگاه های مختلفی وارد کشور و این مرکز کردیم و اکنون ۱۸ کارگاه «های تک» در مرکز شماره سه فنی و حرفه ای دایر است.
انتهای پیام/
اشتغال زایی ۶۷.۲ درصدی با آموزش مهارت در آذربایجان شرقی/ راه اندازی سه مرکز فنی و حرفه ای در مناطق محروم گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار