رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛

فروش ۵۵ همتی محصولات دانش بنیان در آذربایجان شرقی/ راه اندازی سامانه «جان»

1403/03/17 - 20:23 - کد خبر: 114350 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به میزان فروش داخلی محصولات پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، یک هزار و هفتصد میلیارد تومان و در سال گذشته به ۳ هزار و ششصد میلیارد تومان رسیده است و در مجموع دولت سیزدهم میزان فروش داخلی استانی ۵۵۰۰ میلیارد تومان فروش بوده است.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت با بیان اینکه آذربایجان شرقی بعد از اصفهان در رتبه دوم کشوری با سعود ۱۸ پله ای در اخذ بودجه برای پارک علم و فناوری دارد، گفت: این بودجه جهت ارتقا شرایط ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان هزینه می شود و بالغ بر ۴۷۹ میلیون تومان امکان ارائه تسهیلات برای هر شرکت وجود دارد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ عهده دار امکان ارزیابی شرکت های دانش بنیان و متقاضیان در منطقه غرب و شمالغرب کشور  شد، افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ معاونت علمی رییس جمهور از محل بودجه سالانه سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های پیشران و تقویت زیرساخت‌های فناوری استان پرداخت می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به میزان فروش داخلی محصولات پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، یک هزار و هفتصد میلیارد تومان و در سال گذشته به ۳ هزار و ششصد میلیارد تومان رسیده است و در مجموع دولت سیزدهم میزان فروش داخلی استانی ۵۵۰۰ میلیارد تومان فروش بوده است.
وی در ادامه به میزان فروش خارجی و صادرات نیز اشاره کرد و گفت: فروش خارجی و صادرات از ۲.۵ میلیون دلار در سال ۹۹ به ۱۳ میلیون دلار  در سال ۱۴۰۲ رسید.
وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به واسطه نزدیکی و همکاری با کشور ترکیه از سمت وزارت علوم به عنوان هاب فناوری با کشور ترکیه انتخاب شد.
جعفری راد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۱۰۸ مورد بود، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان با رشد ۲۳۵ درصدی به ۳۶۲ مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک در ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۸ مورد بوده که اکنون با رشد ۱۴۰ درصدی به ۱۱۵ مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه در ۲۴ شهرستان مراکز رشد وجود دارد و چندین پارک تخصصی با همکاری بخش خصوصی نیز راه اندازی شده است، گفت: در تلاشیم تا پایان سال‌جاری در سه شهرستان اصلی مراکز رشد به پردیس تبدیل شود.
وی در انتها به توسعه و جریان سازی قانون جهش تولید دانش بنیان در دولت سیزدهم و همچنین راه اندازی سامانه جان«جریان اقتصادی نوین» اشاره کرد.
انتهای پیام/
فروش ۵۵ همتی محصولات دانش بنیان در آذربایجان شرقی/ راه اندازی سامانه «جان» گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار