امام جمعه موقت تبریز:

شهید رئیسی هیچ تفاوتی بین مردم و مقامات قائل نبود

1403/03/16 - 21:49 - کد خبر: 114316 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی برای تمامی انسان‌ها احترام قائل بود و هیچ تفاوتی بین مردم عادی و مقامات نمی‌گذاشت.

به گزارش نصر، حجت‌ الاسلام احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، افزود: شهید آیت الله رئیسی احوالپرسی و احترامی را که برای قضات و مقامات عالی رتبه قائل بود، بدون هیچ تفاوتی برای نگهبان و راننده خود نیز قائل می شد.
مطهری در ادامه با بیان اینکه مقدمه راضی نگه داشتن مردم، دوست داشتن آنهاست و تا زمانی که انسان، کسی را دوست نداشته باشد، حاضر به فداکاری برای او نیست، افزود: این ویژگی در شهدای خدمت وجود داشت که حاضر شدند تا پای جان برای خدمت به مردم تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به خلقت آدم و آموزش اسماء الهی به او، گفت: حضرت آدم(ع) وقتی تعلیم خداوند را آموخت، متوجه شد که نفس انسانی به مقامی رسیده است که می‌تواند همه چیز را بداند، اراده کند و انجام دهد یعنی همان کار خدایی که به صورت خلیفه در آدم قرار داده شده است.
مطهری گفت: وقتی حضرت آدم(ع) از بهشت بیرون آمد، متوجه سه صفت تکبر، حسادت و طمع در خود شد که پیش از این نمی‌دانست و شیطان او را متوجه کرد؛ به حضرت آدم(ع) گفته شد اگر می‌خواهد به جای اول خود در بهشت بازگردد باید این سه صفت را اصلاح کند.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما انسان‌ها اصلاح این سه صفت است؛ اگر این سه صفت رفع نشوند، خدمت به مردم دروغ است و جز به زحمت انداختن خود و دیگران نخواهد بود؛ کسی که متکبر، حسود و طمع کار است نمی‌تواند دیگران را دوست بدارد.
امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که اگر کسی در جایی باشد که می‌داند جای او نیست، بداند در همان لحظه در آتش جهنم گرفتار شده است.

نباید جای خالی استاندار و نماینده ولی فقیه شهید در استان احساس شود
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: همان طور که تبریز و آذربایجان شرقی همواره جزو اولین‌ها بوده‌ است، اکنون در نبود امام جمعه و استاندار فقید نیز باید نوعی رفتار کنیم تا جای خالی این عزیزان احساس نشود بنابراین باید فراتر از مسئولیت خود عمل کنیم و بگوییم که در راه خدمت به اسلام و ادای تکلیف و ایفای مسئولیت، پای ثابت نظام هستیم و اصلی ترین تکیه گاه ما خداست.
سردار اصغر عباسقلیزاده افزود: باید با مردمداری، مردم یاری، ارائه خدمات و پیگیری ماموریت‌ها بتوانیم استان اولین‌ها بودن را بار دیگر به دنیا ثابت کنیم.
عباسقلیزاده با بیان اینکه از دیگر مصادیق اولین بودن استان ما، مراسم بدرقه شهدای خدمت است، افزود: استان ما همیشه در اغلب موضوعات سیاسی پیشگام بوده است و جا دارد که قدردان این مردم عزیز باشیم.
وی با اشاره به شخصیت شهید آیت الله آل هاشم، ادامه داد: این عزیز بزرگوار از ما بیشتر به پایگاه‌های بسیج سر می‌زد و یک شخصیت جامع الاطراف بود که شب و روز نداشت.
عباسقلیزاده با اشاره به جایگاه امروز ایران اسلامی در دنیا، اظهار داشت: بر اساس اذعان تئوریسین‌های غرب و شرق، اسلام ما را قدرتمند کرده و به استناد اعتراف‌های سردمداران حکومت‌های استکبار جهانی، انقلاب اسلامی باعث فروپاشی ابرقدرت‌های شرق و غرب شد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما مایه بیداری وجدان‌های مردم دنیا شده و حتی سردمداران استکبار جهانی نیز این واقعیت را قبول دارند که این اقتدار و عظمت کشور ما، مدیون تلاش‌های شبانه روزی امامین انقلاب و مردم صبور و غیور است.
این مسئول گفت: امروز در اوج قدرت قرار داریم و آن را مدیون اطاعت از فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم.
وی با بیان اینکه سه صحنه شهادت حاج قاسم سیلمانی، جنگ غزه و عملیات وعده صادق باعث قیام مردم جهان در برابر استکبار جهانی شده است، گفت: وعده صادق نشان داد که تجهیزات آفندی آنها در مقابل موشک‌ها و پهپادها قدرت دفاعی ندارد آنچنانکه تجهیزات راداری ضدهوایی خود را در عراق آماده کرده بودند تا موشک‌ها از عراق عبور نکند اما انواع موشک‌های ما به هدف خورد به گونه ای که حتی یک نفر از مردم یهودی نیز صدمه ندید و فرودگاه و پایگاه نظامی مورد هدف قرار گرفت.
عباسقلیزاده گفت: بر اساس اعتراف دشمنان، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۳۰ یکی از قدرت‌های جهانی خواهد بود و آمریکا تا سال‌های قبل چندین ناو در خلیج فارس مستقر کرده بود اما امروز حتی یک ناو آمریکایی هم در خلیج فارس بدون اجازه نیروهای مسلح ما حضور ندارد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری، افزود: برای حل مشکلات کشور، رفع تحریم‌ها و حذف وابستگی‌ها باید فردی را انتخاب کنیم که راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهد چرا که چشم مستضعفان دنیا به ایران است.
عباسقلیزاده بر لزوم نهادینه سازی جهاد تبیین در ۲۴ روز باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری برای تبیین نیات دشمنان و دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و افزود: چشم مردم دنیا به انقلاب است.

۳۴ درصد از مشکلات کندی پروژه‌ها به عوامل انسانی مربوط می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ارسال ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه ۱۴۰۳ به تفکیک دستگاه‌ها، گفت: دستگاه‌ها، هیچ پروژه‌ای را بدون اطلاع سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افتتاح نکنند چون اگر پروژه ای که هنوز به تکمیل ۱۰۰ درصدی نرسیده افتتاح شود، از آن روز دیگر هیچ بودجه‌ای برای تکمیل پروژه تخصیص نمی‌یابد.
حیدر فتح زاده افزود: بالغ بر ۳۴ درصد از مشکلات کندی پروژه‌ها به عوامل انسانی مربوط می‌شود.
وی با اشاره به نظارت بر پروژه‌های ملی و استانی، گفت: از هزار و ۴۶ پروژه در دست احداث استان حدود ۱۸۲ پروژه را تا پایان سال افتتاح می‌کنیم.
انتهای پیام/
شهید رئیسی هیچ تفاوتی بین مردم و مقامات قائل نبود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار