مدیرکل امور استان‌ های وزارت میراث؛

پل معلق هیر، اردبیل را تبدیل به قطب مهم گردشگری کرده است

1403/03/13 - 13:35 - کد خبر: 114172 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اجرای پروژه پل معلق در شهر هیر اردبیل ، اقتصاد این شهر و منطقه را بر محور گردشگری استوار کرده و زیرساخت‌های آن برای رونق بیشتر و ارائه خدمات مناسب به مسافران باید تقویت شود.

به گزارش نصر، نادر زینالی روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه پل معلق و شهر توریستی هیر اظهار کرد: اجرای پروژه پل معلق هیر تغییرات محسوسی در این شهر به وجود آورده و پیشرفت منطقه با زمان قبل از اجرای پروژه قابل مقایسه نیست.
وی افزود: به دلیل این که گردشگران پرشماری هیر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند نیاز است توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه متوازن با رشد گردشگری باشد.
وی ادامه داد: آماده همکاری در توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر هیر هستیم و با همکاری شهرداری مجتمع‌های خدماتی و سرویس بهداشتی در این شهر احداث خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شهر هیر و منطقه اطراف آن ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و تعریف و تکمیل مسیر گردشگری برای این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
حسن محمدی ادیب افزود: اقدامات مختلفی در حوزه زیرساخت‌های پل معلق هیر از جمله مسیر دسترسی و روشنایی آن انجام و جلسات متعددی نیز برای بررسی و مشکلات پروژه برگزار شده است.
او با اشاره به این که اردبیل از مقاصد اصلی سفر در کشور است و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کمترین ریسک را دارد ، افزود: از ایده‌های نو در سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه حمایت می‌کنیم.
شهر هیر در جنوب و در ۲۳ کیلومتری شهرستان اردبیل از قطب‌های گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شود ، بهار و تابستان معتدل و گاهی گرم و باغ‌های گیلاس و آلبالو و پل معلق و تفریح‌های هیجان‌انگیز دیگر سبب توجه گردشگران به این شهر شده است.
انتهای پیام/
پل معلق هیر، اردبیل را تبدیل به قطب مهم گردشگری کرده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار