خبر/

سفیر ژاپن در پیامی به شهردار تبریز شهادت شهدای خدمت را تسلیت گفت

1403/03/12 - 14:42 - کد خبر: 114114 نسخه چاپی

نصر: سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی به شهردار تبریز، شهادت رییس جمهور، استاندار آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و دیگر شهدای سانحه هوایی اخیر را تسلیت گفت.

به گزارش نصر، «تسوکادا تاماکی» در این پیام خطاب به «یعقوب هوشیار» آورده است: درگذشت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ‌و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار فقید آذربایجان‌شرقی را اینجانب به نیابت از دولت ژاپن به مسوولان و کارمندان استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و خانواده ایشان، صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.
سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این پیام آورده است: با شنیدن این خبر، استقبال محبت آمیز رحمتی و جنابعالی (شهردار تبریز) در سفر اینجانب به تبریز در ماه مارس امسال در خاطرم تداعی شد و از این خبر چنان بهت‌زده شدم که نمی‌توانم احساساتم را توصیف کنم.
تسوکادا تاماکی، ادامه داده است: برای آرامش ارواح جان باختگان حادثه اخیر از جمله آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی دعا می کنم.
بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری تبریز در روزهای اخیر «یحیی السراج» شهردار غزه، «ایلسور متشین» شهردار قازان روسیه و «الکساندر استودنف» شهردار موگیلف با ارسال پیام‌های جداگانه به یعقوب هوشیار شهردار تبریز، شهادت رییس جمهور، استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و دیگر شهدای سانحه هوایی اخیر را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، آیت‌الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.
انتهای پیام/
سفیر ژاپن در پیامی به شهردار تبریز شهادت شهدای خدمت را تسلیت گفت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار