سرپرست فدراسیون ورزش روستایی کشور خبر داد:

ظرفیت ویژه اردبیل در حوزه ورزش‌های روستایی و عشایری

1403/03/10 - 21:30 - کد خبر: 114046 نسخه چاپی

نصر: سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی، محلی کشور گفت: اردبیل استانی است که از ظرفیت و استعدادهای ورزشی خوبی برخوردار است و در هیات ورزش روستایی باید از تمام ظرفیت‌های استان خصوصا استعدادهای جوانان روستا استفاده شود.

به گزارش نصر، علی ایلکا عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: فدراسیون روستایی از فدراسیون‌های مهم در کشور به حساب می‌آید که مقام معظم رهبری نیز به بازی‌های بومی و محلی اشاره کرده‌اند که بیانگر این است، فدراسیون اهمیت ویژه‌ای در سطح کشور دارد و اردبیل استانی است که از ظرفیت و استعدادهای خوبی برخوردار است و در هیات ورزش‌های روستایی باید از تمام ظرفیت‌های استان خصوصا استعدادهای جوانان روستا در بدنه ورزش استفاده شود.
وی افزود: باید از ظرفیت ارگان‌های دولتی اعم از شهرداری‌ها، اداره‌کل میراث فرهنگی، سپاه استان و .... در توسعه ،گسترش و احیای ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استفاده شود و در برگزاری جشنواره‌ها و آئین‌های سنتی کمک گرفت.
سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی_محلی کشور تصریح کرد: باید از فرصت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در برگزاری برنامه‌های نشاط‌آور در راستای بازی‌های بومی و محلی در مناطق و شهرستان‌ها به ویژه در روستاها استفاده کرد.
الیکا عنوان کرد: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان و خانواده‌های ما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند نگاه ما در فدراسیون این خواهد بود که با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف ورزش روستایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر و مفید باشیم.
انتهای پیام/
ظرفیت ویژه اردبیل در حوزه ورزش‌های روستایی و عشایری خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار