معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اردبیل؛

میوه شب عید استان اردبیل تامین شد

1398/10/17 - 10:30 - کد خبر: 11400 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل از خرید و تامین میوه شب عید مردم این استان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، منصور پناهی امروز در گفت و گویی افزود: خرید و تامین میوه شب عید مردم استان امسال به سازمان صنعت ،معدن و تجارت واگذار شده و این سازمان در راستای تامین میوه شب عید مردم و پیشگیری از افزایش میوه مورد نیاز مردم اقدام به خرید هزار و ۴۰۰ تن پرتقال و سیب کرده است.
وی اظهارداشت: ۹۰۰ تن پرتقال مرغوب از استان مازندران و ۵۰۰ تن سیب مرغوب نیز از باغداران استان اردبیل تهیه و به سردخانه‌ها انتقال داده شده که در آستانه سال نو با مباشرت اداره کل تعاون روستایی در اختیار مردم مناطق مختلف استان قرار خواهد گرفت.
پناهی با اشاره به اینکه تعداد مراکز توزیع و قیمت توزیع میوه شب عید هنوز مشخص نشده ، گفت: تا ۲۰ اسفندماه متناسب با شرایط بازار قیمت میوه شب عید تنظیم بازار و همچنین مراکز عرضه و توزیع میوه مشخص می‌شود.
توزیع میوه شب عید مردم استان اردبیل با مصوبه کمیسیون تنظیم بازار انجام می‌شود تا کمبود میوه شب عید مردم در بازار احساس نشود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل همچنین از اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم خانگی در استان خبر داد و افزود: فروشندگان لوازم خانگی در استان ملزم به درج شناسه کالا همچون قیمت، تاریخ تولید و مصرف بر روی کالای در معرض فروش بوده و با توجه به پایان مهلت برای انجام این کار تاپایان دی ماه امسال فروشندگان لوازم خانگی تنها کمتر از دو هفته فرصت دارند تا نسبت به تکمیل فرم مربوطه و تحویل آن به سازمان صمت در مرکز استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها اقدام کنند.
وی گفت: با پایان مهلت اعلام شده و  در صورت مشاهده لوازم خانگی فاقد شناسه در فروشگاه‌های لوزام خانگی این کالا احتکار محسوب شده و برابر با قوانین مربوط به قاچاق کالا به فروشندگان برخورد خواهد شد.
وی اظهارداشت: با راه‌اندازی سامانه تجارت در استان نیز پنج قلم کالا از جمله شکر، برنج ،گوشت، روغن‌نباتی و چای مشمول این سامانه بوده و فروشندگان این کالاها ملزم به ثبت کالای خود در سامانه تجارت بوده و در غیر این صورت کالای آنها احتکار محسوب خواهد شد.
انتهای پیام/
میوه شب عید استان اردبیل تامین شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار