سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی 14.5 درصد افزایش یافت

1397/11/29 - 16:13 - کد خبر: 114 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت مراکز اقامتی این استان در یک سال اخیر 14.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، فرشاد رستمی ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سال گذشته را هشت هزار و 450 تخت اعلام و اضافه کرد: این ظرفیت از ابتدای امسال تاکنون به 9 هزار و 680 تخت در مراکز مختلف اقامتی افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سال 1395 هفت هزار و 400 تخت بود.

وی استاندارد سازی مراکز اقامتی را یکی از مهمترین برنامه های معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 13 باب مراکز اقامتی استان استاندارد سازی شده است که رشدی 20 درصدی نسبت به پارسال دارد.

رستمی ادامه داد: عملکرد معاونت گردشگری در این حوزه طی سال گذشته 11 باب و در سال 1395 نیز استانداردسازی سه باب مرکز اقامتی بوده است.

وی رشد 22 درصدی بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی را از عملکردهای حوزه گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از 352 مرکز اقامتی بازدید شده است که این آمار در طول سال گذشته 321 مورد بوده است.
رستمی با اشاره به رشد 26 درصدی تعداد هتل ها و هتل آپارتمان های آذربایجان شرقی طی سالجاری نسبت به پارسال، اظهار داشت: امسال تعداد 2 هتل و 2 هتل آپارتمان به مجموعه مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اضافه شده است که به ترتیب افزایش 18 و 34 درصدی را شاهد بودیم.

وی تعداد هتل و هتل آپارتمان های موجود در استان را به ترتیب 33 و 26 باب اعلام کرد و ادامه داد:  تعداد مهمان پذیرهای آذربایجان شرقی نیز 72 باب است که این آمار از سال 1395 تاکنون ثابت مانده است.
این گزارش حاکی است، با داشتن یکهزار و 800 اثر ثبت شده ملی و جهانی و برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی جزو پنج استان اول ایران در حوزه گردشگری به شمار می رود.

انتهای پیام/

ظرفیت مراکز اقامتی آذربایجان شرقی 14.5 درصد افزایش یافت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار