رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی؛

اولین گُفتآوَرد ملی نخبــگان کلید خورد

1403/03/09 - 02:37 - کد خبر: 113971 نسخه چاپی

نصر: رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از برگزاری اولین گُفتآوَرد ملی نخبــگان در ۸ پهنه کشور خبر داد و گفت: با برگزاری اولین نشست آغاز این گفتاورد در پهنه آذربایجان کلید خورد.

به گزارش نصر، یوسف زندی در نشست اولین گُفتآوَرد ملی نخبــگان با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی ضمن اشاره به با شعار نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان که به عنوان هدف اصلی این رویداد انتخاب شده است،گفت: هدف داریم حرکت فردی نخبگان را به حرکت بالنده تبدیل کنیم چرا که حرکت علمی و فناورانه در استان و حتی سطح کشور به صورت فردی رخ می دهد،اما نخبگان باید در تعامل با اجتماع باشند و موانع این اتفاق بررسی شود.
 وی با اشاره به موضوعات برگزاری این گفتاورد، افزود: مسائل مالی و ارزیژ منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت، حکمرانی و سیاست گذاری ۵ چالش اصلی و موانع رشدی است که بنیاد ملی نخبگان شناسایی کرده است و در همین راستا اولین گُفتآوَرد ملی نخبــگان در ۵ عنوان برگزار می شود.
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی، شنیدن و تقویت ایده‌های نخبگانی،دانش بنیان‌تر کردن مدیریت کشور، افزایش تفاهم اجتماعی و رشد عمومی اهداف این گفتار خواند و گفت: بنیاد ملی نخبگان هدف دارد با پردازش های علمی از جامعه عام و خاص داشته باشد تا بسیاری از استعدادهایی که مغفول مانده است را باید با بررسی جامعه مخاطب به ساماندهی و رهیافت دست یابیم.
وی با بیان اینکه ثبت ایده، داوری، پذیرش ایده در قالب پروپوزال در این رویداد مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: ۵ طرح انتخاب می شود و جوایز مادی و معنوی ارزشمندی برای اجرا طرح در نظر گرفته شده است.
زندی با بیان اینکه عضویت در خانه نخبگان و بهره‌مندی از امتیازات بنیاد ملی نخبگان، ١۰ میلیارد ریال برای هر یک از تیم‌های برتر، ١۰ میلیارد ریال اعتبار بابت عملیاتی کردن از جوایز این رویداد است، افزود:  تاریــخ‌های مهم گفتـــآورد شامل افتتاحیه در ۸ پهنه کشور، ثبت نام و ارسال آثار از  ٢٢ اردیبهشت‌ تا ٢٨ خرداد خواهد بود و برگزاری نمایشگاه آثار و ارزیابی   ٢ تا ۴ تیرماه ۱۴۰۳ می باشد.
وی اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های مرحله اول و دوم مرداد و شهریور ۱۴۰۳ و نمایشگاه آثار در محل برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان: ۱۰-۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ خواهد بود و همچنین رقابت نهایی ١۵ تا ١٧ آبان‌ماه برگزار می شود.
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در انتها خاطرنشان کرد: تعریف نخبگی اثر بخشی است و هدف این گفتار افزایش اثربخشی نخبگان است.
انتهای پیام/
اولین گُفتآوَرد ملی نخبــگان کلید خورد گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار