مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی؛

۴۰ هزار راس دام عشایر آذربایجان شرقی علیه بیماری‌ها مایه‌کوبی شد

1403/03/09 - 13:33 - کد خبر: 113968 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته بسیج عشایر ۴۰ هزار راس دام عشایر استان علیه بیماری‌های تب برفکی، شاربن، آبله، تب مالت و هاری مایه‌کوبی شد.

به گزارش نصر، «یحیی شیری پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد دام در مراتع ۹ شهرستان و در قالب اردوهای جهادی دامپزشکی مایه کوبی شده است، افزود: این اردوها متشکل از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی در مناطق روستایی محروم و کم ‌برخوردار استان از ۲۹ اردیبهشت به مدت یک هفته اجرا شده است.
وی با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی استان به نام شهید «حسینقلی اسددخت سرخابی» در مناطق دور دست و روستاهای سخت عبور این شهرستان اجرا شده است، اظهار کرد: این اردوی جهادی با همت اداره کل دامپزشکی و مشارکت و حمایت سپاه استان، سازمان بسیج عشایری و بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و حضور داوطلبانه اساتید و دانشجویان دامپزشکی انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: خدمات ارایه شده در این اردو رایگان بود و گروه های دامپزشکی اقدام به ویزیت و معاینه، ضدعفونی و سمپاشی بدن دام و اماکن دامی، واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و آموزش دامداران کردند.
شیری پور، ادامه داد: مجموعه دامپزشکی استان از دستگاه های پیشرو در برگزاری اردوهای جهادی در همه مناطق روستایی و عشایری استان است که از امکانات اولیه محروم هستند.
انتهای پیام/
۴۰ هزار راس دام عشایر آذربایجان شرقی علیه بیماری‌ها مایه‌کوبی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار