جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

مه غلیظ تمامی مسیرهای ارتباطی استان زنجان را دربر گرفته است

1398/10/17 - 10:00 - کد خبر: 11395 نسخه چاپی

نصر: جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر تمامی مسیرهای ارتباطی این استان مه آلود است و حداکثر دید افقی به ۵۰۰ متر رسیده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی، امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به کاهش دید افقی رانندگان باید با احتیاط و دقت بیشتری در این جاده ها رانندگی کنند.
وی با بیان اینکه وضعیت مه آلودگی در برخی مسیرهای ارتباطی این استان تا حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز، تداوم خواهد داشت از رانندگان خواست در مواقعی که جاده‌ها مه‌آلود است به حتم چراغ‌های مه شکن را روشن و در صورت وجود مه شدید در مکانی ایمن توقف کرده و پس از مساعد شدن وضعیت جوی حاکم، ادامه مسیر دهند.
عظیمی تاکید کرد: رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان، فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد سوانح جاده‌ای نباشیم.
وی، وضعیت ترافیک در مسیرای ارتباطی این استان را عادی و روان اعلام کرد و یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد تصادف رانندگی منجر به جرح و خسارت در آزادراه زنجان - قزوین و جاده زنجان - میانه و زنجان - خرمدره، اتفاق افتاد.
عظیمی افزود: این سه حادثه رانندگی به علت انحراف به چپ، سرعت و خستگی و خواب آلودگی، رخ داد که چهار نفر از سرنشینان بر اثر آن مصدوم شده و به منظور درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع دو هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.
استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.
کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
انتهای پیام/
مه غلیظ تمامی مسیرهای ارتباطی استان زنجان را دربر گرفته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار