خبر/

جوانان تبریزی در جایگاه دوم مسابقات جهانی رباتیک کانادا ۲۰۲۴

1403/03/08 - 16:43 - کد خبر: 113892 نسخه چاپی

نصر: «تیم هوشمان تبریز» متشکل از ۵ جوانان نخبه تبریزی به مربی گری سینا طاوسلی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای موفق به کسب مقام دوم مسابقات جهانی رباتیک کانادا ۲۰۲۴ شدند.

به گزارش نصر، فیرا رباتیک ورلد کاپ (Fira Robot World Cup) و اجلاس (Summit)، یک رویداد بینالمللی بزرگ در حوزه رباتها و هوش مصنوعی است که هر ساله برگزار میشود و این رویداد شامل مسابقات و رقابتهای مختلف بین رباتهای ساخته شده توسط دانشگاهها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکتهای فعال در این زمینه است.


این مسابقات با حضور پنج کشور در قالب ۱۵ تیم برگزار شد که در رقابت با تیم ایرانی، تیم هایی از کشورهای کانادا ،چین و آلمان حضور داشتند. طی این مسابقات، تیم ایرانی (از تبریز) موفق به کسب مقام دوم این رویداد جهانی شد. 
تیم ایران متشکل از پنج جوان نخبه تبریز با نام های «کیان ابراهیمی»، «حنانه باقری»، «محمد امین جمال پور»، «محسن فرضی» و «سارا تمجیدی» به مربی گری سینا طاوسلی در این مسابقات شرکت کرده بودند که بعلت عدم امکان مسافرت و حضور فیزیکی در کانادا به شکل آنلاین و از راه دور در مسابقات شرکت و موفق به اخذ مقام دوم مسابقات شدند.
 

این رویداد به عنوان قدیمیترین مسابقه رباتی هوشمند شناخته میشود که توسط پروفسور جونگ-هوان کیم در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده است و هدف از آن، ارائه مشکلات چالشبرانگیز و انگیزهبخش برای تحقیقات پیشرفته در زمینه رباتیک هوشمند، ارائه مهارتها و تجربیات ارزشمند به دانشجویان برای توسعه حرفهای آنها در اقتصاد نوین، و معرفی دانشآموزان جوان به مباحث اساسی STEAM (علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات) است.
این مسابقات شامل FIRA RoboWorld Cup شامل مسابقات در لیگهای FIRA AIR استفاده از وسایل پرنده خودکار سناریوهای شهری و بحرانی، FIRA Sports با هدف توسعه روباتهای ورزشکار که میتوانند در رویدادهای المپیک با انسانها رقابت کنند.
همچنین FIRA Challenge تمرکز بر چالشهای پیچیده در زمینههای صنعتی، نجات و روباتهای خدماتی FIRA Youth مسابقات برای شرکتکنندگان جوانتر مانند رویدادهای ماموریت غیرممکن است که جوانان تبریزی در لیگ innovation and business pro مقام کسب کردند.


این گزارش می افزاید، این مسابقات فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفتهای حوزه رباتیک و همچنین رقابت سازنده بین تیمها برای توسعه این فناوری است.
در کنار بخش مسابقات، اجلاس فیرا نیز همزمان برگزار میشود که شامل ارائه مقالات علمی، کارگاههای آموزشی و سخنرانیهای متخصصان حوزه رباتیک و هوش مصنوعی از سراسر جهان است. این اجلاس محلی برای تبادل ایدهها، یافتههای جدید و همکاریهای علمی در این زمینه است.
انتهای یام/
جوانان تبریزی در جایگاه دوم مسابقات جهانی رباتیک کانادا ۲۰۲۴ گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   کامبیز   3 ماه پیش  

انشالله بزرگان استان کمک کنن تا این بچه ها بتونن تو مسابقات برزیل هم شرکت کنن و اسم تبریز رو بالا ببرن
پژوهشیار