خبر/

37 میلیون نوجوان 13 تا 15 ساله در جهان سیگار می‌کشند/ طعم‌ آبنبات ترفند جدید شرکت‌های دخانیات

1403/03/08 - 08:18 - کد خبر: 113874 نسخه چاپی

نصر: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که شرکت‌های دخانیات تلاش دارند نسل جدید را به نیکوتین و محصولات جدید مشابه سیگار مانند ویپ‌ها و سیگارهای الکتریکی وابسته کنند و در این راه از طعم‌های مورد علاقه نوجوانان در محصولات جدید استفاده می کنند.

به گزارش نصر، شرکت‌های سازنده دخانیات از طریق رسانه‌های اجتماعی، جشنواره‌های ورزشی، موسیقی و با طعم‌های جدید آدامس و آبنبات نوجوانان را هدف گرفته اند.
با ایجاد مقررات سخت‌گیرانه که سیگار را هدف قرار می دهد، شرکت‌های بزرگ دخانیات جایگزین‌هایی مانند ویپ‌ها را به مصرف کنندگان جدید ارائه می‌کند.
فروش زمین‌های شهرکی در محمود آباد (اقساط 12ماهه بدون سود)
سازمان بهداشت جهانی و گروه "استاپ" به عنوان ناظر صنعتی در عرصه در گزارش مشترکی اعلام کردند که محصولات جدیدتر اغلب با طعم‌هایی که برای جوانترها و کودکان جذاب است، به این گروه‌های سنی عرضه می‌شود و آنها بیش از بزرگسالان از این ویپ ها استفاده می‌کنند.
دروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی ادعای تلاش صنایع تنباکو برای کاهش آسیب ناشی از سیگار را رد کرد.
او افزود: "زمانی که این صنایع روی کودکان سرمایه‌گذاری و در میان آنها بازار یابی می‌کنند، صحبت درباره کاهش آسیب ها ناصادقانه است.
موضع سخگیرانه سازمان جهانی بهداشت در باره محصولات جدیتر نیکوتین دار به دنبال افزایش شدید مصرف سیکار در نوجوانان و جوانان در چندین کشور اتخاذ شده است.
براساس برآوردها 37 حدود میلیون کودک بین 13 تا 15 سال در سطح جهان ازسیگار یا محصولات جدید تنباکو استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/
37 میلیون نوجوان 13 تا 15 ساله در جهان سیگار می‌کشند/ طعم‌ آبنبات ترفند جدید شرکت‌های دخانیات خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار