مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی خبر داد:

۴۵ روستای هشترود در آستانه وصل شدن به شبکه آب پایدار

1403/03/06 - 15:15 - کد خبر: 113785 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود، ۴۵ روستا با ۲ هزار و ۱۴۲ خانوار از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.

به گزارش نصر، محمد خانی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مجتمع آبرسانی ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال اجرا و سه حلقه چاه با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه حفر و تجهیز شده و ۴۳ باب مخزن با حجم هفت هزار مترمکعب به همراه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه و ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب احداث شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی که در راستای طرح جهادی آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی که در ۲ فاز در حال انجام است هفت هزار و ۱۷۴ نفر در این روستاها به آب سالم دسترسی خواهند یافت.
خانی افزود: یکی از شهرستان هایی که روستاهای آن در اولویت طرح جهاد آبرسانی قرار گرفت شهرستان هشترود بود و در قالب مجتمع آبرسانی آلمالو ۴۵ روستای این شهرستان با اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریالی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
وی اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاها، بخش ها و دورترین نقاط آذربایجان شرقی به رغم کمبود آب در این استان با قوت در حال انجام است.
آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در دو مرحله انجام می شود در مرحله نخست که در مراحل پایانی قرار گرفته ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند و با اجرای این طرح ها، تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ روستا بود به ۳۰۰ روستا کاهش می یابد.
انتهای پیام/ 
 
۴۵ روستای هشترود در آستانه وصل شدن به شبکه آب پایدار خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار