یادداشت نصر/

مدیرانی که خلاص شدند!

1403/03/05 - 10:46 - کد خبر: 113694 نسخه چاپی

نصر: سانحه سقوط بالگرد حامل رییس‌جمهوری و همراهان وی مصیبت مضاعفی به آذربایجان شرقی وارد کرد و سید شریف آذربایجان و استاندار پرتلاش و جوان استان را از ما گرفت. 

 مالک رحمتی در حدود چهار ماه خدمت خود در آذربایجان شرقی نشان داد که در بدترین شرایط مدیریتی هم می‌شود مردم را امیدوار کرد و به آنها دل‌گرمی داد.
در حالی که شرایط مدیریتی آذربایجان شرقی در دولت رییسی به خاطر برخی انتصابات نادرست افول کرده و طبعاً مردم و نخبگان استان را از شرایط موجود ناراحت و دلسرد کرده بود، حضور یک استاندار جوان و کمتر شناخته شده با انتخاب شخص رییس‌جمهور در صدر مدیریت آذربایجان شرقی شرایط مدیریتی استان را به سرعت تغییر داد و موجی از امید و همدلی را در سطوح مختلف جامعه ایجاد کرد.
مالک رحمتی با اینکه در روزهای شلوغ انتخابات مدیریت استان را بر عهده گرفت و طبعاً در این شرایط دست و بالش برای تغییرات بسته بود، اما در همین وضعیت هم علاوه بر مدیریت بی نقص انتخابات، عمران و توسعه استان را هم فراموش نکرد و مقتدرانه پیگیری پروژه‌های بزرگ استان را در دستور کار خود قرار داد.
استاندار شهید آذربایجان شرقی با درک درست از اولویت‌های توسعه منطقه‌ای، تکمیل پروژه‌های ارتباطی و ترانزیتی را در اولویت کاری خود قرار داده بود و چندین بار پروژه راهبردی کریدور ارس را که حلقه‌های محبت و دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان را محکم‌تر کرده و همچنین نقش کشورمان در کریدور شرق به غرب را تثبیت می‌کرد را پیگیری کرد و در آخرین روز کاری خود هم رییس‌جمهوری را بر سر این پروژه راهبردی برد تا دستورات لازم را برای تسریع در اجرای آن کسب کند.
مالک رحمتی در این مدت کم نشان داد که بر سر توسعه آذربایجان و کسب رضایت مردم با احدی شوخی ندارد و بازدیدهای سرزده و جدی او از پروژه‌های مختلف در شهرستان‌های دور و نزدیک استان موید این امر مبارک بود.


 
استاندار شهید در مدت کمی که صدارت آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، لرزه بر تن مدیران نالایق استان انداخته بود. او فشار زیادی به مدیران دستگاه‌های مختلف استان وارد می‌کرد تا روند خدمت به مردم و توسعه استان را تسریع کنند. اما برخی مدیران نتوانسته بودند انتظارات استاندار شهید را برآورده کنند و همین هفته ای گذشت و روزهای آینده موعد تغییر و تحولات مدیریتی در استان بود که دست سرنوشت مهلت این مهم را نداد و برخی مدیران نالایق استان از زیر فشار مطالبات استاندار خلاص شدند و فعلا دیگر کسی کاری به کارشان ندارد!
سانحه سقوط بالگرد حامل رییس‌جمهوری و همراهان او، خسارت و مصیبت مضاعفی به آذربایجان شرقی تحمیل کرد و آذربایجان یکی از بزرگترین سرمایه‌های خود از جمله شخصیتی مانند آیت الله سید محمدعلی آل هاشم و استاندار جوان و پرتلاش خود را از دست داد و به سوگ نشست.
حالا دیگر نه آل هاشمی هست که ناراحتی‌ها و مطالبات مردم را از تریبون‌های مختلف اعلام و پیگیری کند و نه استانداری مثل رحمتی که مدیران کم کار و نالایق را توبیخ کند! 
فقدان آیت الله آل هاشم به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ نظام و مردم آذربایجان چیزی نیست که به این زودی و راحتی جبران شود؛ تحمل این ضایعه بزرگ، مردمی بزرگ مانند مردم آذربایجان می‌طلبد. 

محمد سهرابی 
انتهای پیام/
مدیرانی که خلاص شدند! محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   یعقوب میرزائی   3 هفته پیش  

جناب آقای سهرابی خبرنگار بالایق و صداقت نویس استان دست مریزاد .
پژوهشیار