مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل؛

استان اردبیل پایلوت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای شد

1398/10/16 - 14:15 - کد خبر: 11356 نسخه چاپی

نصر: مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان به عنوان پایلوت گلخانه‌های کشور به منظور پایداری اعتبارات ملی جهت توسعه این نوع شهرک ها انتخاب شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، کاظم عبادالله عموقین امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این استان در بخش جذب تسهیلات ویژه ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای رتبه اول کشوری را دارد.
وی بیان‌کرد: عملیات احداث سازه در شهرک گلخانه‌ای مغان در سطح ۲۰۰ هکتار با جذب سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت فنی و مالی شروع شده و تعهد احداث سازه در سطح ۴۰۰ هکتار در سال جاری که اقدامات مربوط به فرایند جذب سرمایه‌گذاران واجد شرایط انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر بصورت مستمر در این واحدها مشغول کار شده‌اند.
وی ادامه‌ داد: تامین گاز به میزان ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت و اقدام جهت احداث ایستگاه TBS  شهرک گلخانه‌ای مغان با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل ظرفیت‌های استانی و پیگیری تامین ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین و اخذ موافقت اولیه انجام شده است.
وی افزود: اجرای عملیات شبکه داخلی و تامین گاز فازهای پنج گانه شهرک گلخانه‌ای مغان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار و عقد قرارداد با شرکت صلاحیت‌دار صورت گرفته است.
وی تشریح‌کرد: تخصیص آب به میزان ۱۲ لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد کوثر و ۱۰ لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای اسماعیل خان مالداشی و تامین آب پایدار مناطق مرزی از جمله شهرک گلخانه‌ای هزار هکتاری خداآفرین هم انجام شده است.
عموقین گفت: سرمایه‌گذاران شهرک‌های گلخانه‌ای استان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به میزان حدود ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال آن جذب و مابقی در مرحله استعلام بانکی و عقد قرارداد می‌باشند،  معادل ۴۰ درصد جذب کل کشور را بخود اختصاص داده است.
انتهای پیام/
استان اردبیل پایلوت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار