تشییع تاریخی در تبریز؛

پزشکیان: جمعیت عظیم مردم آذربایجان شرقی در مراسم تشییع شهید خدمت بی‌سابقه بود

1403/03/01 - 13:23 - کد خبر: 113522 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از خصوصیات رئیس جمهور، مردمی بودنش بود، گفت: ازدحامی که ما امروز با حضور مردم در تشییع جنازه شهدای خدمت می‌بینیم نشان از مردمی‌بودن این بزرگواران دارد.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان صبح امروز - سه شنبه اول خردادماه - در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان در تبریز اظهار داشت: ازدحامی که ما امروز با حضور مردم در تشییع جنازه این بزرگان داریم تصور نمی‌کنم در استان چنین سابقه‌ای وجود داشته باشد و این نشان از مردمی بودن این بزرگواران دارد.
وی افزود: ما امام جمعه‌ای داشتیم که در حقیقت به عنوان پدر در جامعه زندگی می‌کرد، جدای از جریان و جدا از سیاست بود و برای غیرمسلمان، مسلمان، مسیحی، کرد، سنی و ترک به عنوان یک پدر عمل می‌کرد و نتیجه‌ این شد که امروز تصور نمی‌کنم ازدحام جمعیت و حضور مردم را حتی بتوانید به تصویر بکشید.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این نشان می‌دهد اگر ما روحانی‌ واقعی داشته باشیم مردم همچنان با قدرت پشت سر این عزیزان هستند و باورها و اعتقادشان را به سادگی از دست نمی‌دهند. مردم دنبال صداقت، راستی و مردمی بودن و با مردم بودن هستند و جمعیتی که امروز در مراسم حاضر شده اند، عشق خود را نشان می‌دهند.
پزشکیان ادامه داد: شما اگر اینجا عکس بگیرید اداری و نظامی کم می‌بینید همه مردم از زن، بچه، پیر، جوان کرد، ترک همه هستند.
وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات ریاست جمهوری ما همین مردمی بودنش بود، اظهار داشت: اینکه انسان به قدرت و جایگاهی برسد اما همچنان قیافه‌اش و لحنش تغییر نکند و با مردم مانند یک آدم عادی صحبت کند از خصوصیاتی است که در خیلی از روسای جمهور نداشتیم.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استقبال و حضور مردم نشان می‌دهد که نسبت به ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه و استاندار که جوانی بود که تازه آمده بود و شبانه روز تلاش می‌کرد، قدردان هستند. خدا روح این عزیزان را شاد کند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.
وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.
رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.
انتهای پیام/
پزشکیان: جمعیت عظیم مردم آذربایجان شرقی در مراسم تشییع شهید خدمت بی‌سابقه بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   نجمه   3 هفته پیش  

آن ملعون هایی که شادی می کنند ببینند و دق کنتد
روح پرفتوحشان شادتر و قرین رحمت الهی انشالله
پژوهشیار