شهردار تبریز خبر داد:

آغاز ثبت ملی آثار موجود در موزه‌های شهرداری تبریز

1403/02/30 - 13:51 - کد خبر: 113403 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از آغاز ثبت ملی آثار موجود در موزه‌های شهرداری تبریز و در صدر آن ثبت ملی اشیا و اموال به جا مانده از استاد استاد شهریار خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر افزود: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز پروژه ثبت ملی آثار موجود در موزه های شهرداری تبریز آغاز شده و در صدر آن آثار خطی به جا مانده از استاد شهریار به عنوان اولین اثر منقول از ایشان و همچنین جلیقه و کلاه استاد به عنوان دومین و سومین اثر منقول به ثبت ملی رسیده است.
شهردار تبریز یادآور شد: در گام بعدی برای ثبت ملی فرش های موجود در تالار فرش موره شهر و شهرداری تبریز اقدام خواهد شد.
وی همچنین گفت: امیدواریم این همکاری هدفمند و با ارزش با اداره کل میراث فرهنگی استان گامی موثر برای حفظ میراث برهنگی موجود در موزه‌های شهرداری تبریز برای نسل ‌های آینده باشد.
هوشیار از تبریز به عنوان نخستین شهر مجهز به تجهیزات و سازمان آتش‌نشانی یاد کرد و افزود: پمپ دستی آتش‌نشانی تبریز چهارمین اثر ثبت شده است که با قدمتی مرتبط با دوره قاجاریه، هم‌اکنون در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نگهداری می‌شود.
شهردار تبریز با اشاره به موزه های مختلف و خانه های تاریخی متعدد زیر نظر شهرداری تصریح کرد: شهرداری تبریز با شش موزه و فضای تاریخی، بخشی از ظرفیت گردشگری شهر تبریز را عهده دار است به وطری که موزه‌های شهر در عمارت تاریخی ساعت تبریز، خانه موزه استاد شهریار، خانه موزه علی مسیو، موزه مشاغل در یخچال تاریخی صادقیه، خانه نیکدل و موزه فوتبال از این موارد است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در راستای پاسداشت میراث فرهنگی و بسط هر چه بیشتر مفاهیم فرهنگی بین شهروندان، بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری را به طور رایگان اعلام کرده است.
انتهای پیام/
آغاز ثبت ملی آثار موجود در موزه‌های شهرداری تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار