خبر/

میدان آزادی مملو از منتظران پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش

1398/10/16 - 10:37 - کد خبر: 11317 نسخه چاپی

نصر: در حالی که تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت از جمله شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس دقایقی پیش از دانشگاه تهران و پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب آغاز شد میدان آزادی مملو از جمعیت مشتاقان و منتظران دلشکسته این شهدا است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ساعت ۹:۳۰  صبح امروز(دوشنبه-۱۶ دی ماه) زن و مرد، پیر و جوان، در حالی که اغلب سیاهپوش و غمناک هستند، در حالی که تا زمان رسیدن پیکر مطهر شهدا به میدان آزادی شاید ساعت ها طول بکشد خود را به این میدان و همچنین خیابان همجوار آن رساندند تا در مراسم تشییع پاک شهید سردار سلیمانی و همرزمانش شرکت کنند.
پیرمردی در حالی که بر روی نیمکت پارک میدان آزادی نشسته بود، به خبرنگار گفت: از ساعت هشت صبح که من اینجا هستم، جمعیت زیادی از محلات جنوبی تهران از جمله مهرآباد جنوبی، یافت‌آباد، فلاح، سه راه آذری، به صورت پیاده خود را به اینجا رساندند و جمعیتی غیرقابل توصیف را به نمایش گذاشتند.
وی که خود را عبداللهی معرفی کرد، با بیان اینکه بعضی از مواقع در تلویزیون، اخبار مجاهدت‌های سردار سلیمانی را در نبرد با داعش می‌دیدم و می‌شنیدم، احساس غرور می‌کردم و بعضی از مواقع از سر شوق و احساس، گریه می‌کردم.
وی افزود: سردار قاسمی به دنبال منفعت شخصی و اسم و آوازه نبود و نیتش خدمت به وطن و خدمت به مردم بود.
این شرکت‌کننده در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش تاکید کرد: هر کسی به مردم خدمت کند، مزدش را از خداوند متعال می‌گیرد و سردار سلیمانی با شهادت و شرکت میلیونی مردم، مزدش را از خداوند و مردم گرفت.
بنا به این گزارش، خیابان آزادی تهران، مملو از جمعیت مشتاق شده و ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر، مشغول پذیرایی از مردم هستند، همچنین بسیاری از مردم با پای پیاده در حال عزیمت به سمت دانشگاه تهران هستند.
ازدحام جمعیت در ایستگاه مترو میدان آزادی بسیار زیاد است و ماموران شرکت مترو از مردم می‌خواهند که به دلیل شلوغی و ازدحام در میدان آزادی حضور داشته باشند و از سفر با مترو خودداری کنند.
نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر و نیروی انتظامی در خیابان آزدی مستقر هستند، همچنین با همکاری شهرداری تهران نمایشگاه فرهنگی هنری از جمله گالری تصاویر شهید قاسم سلیمانی در خیابان آزادی به نمایش گذاشته شده است.
بسیاری از ورزشکاران نیز با لباس متحدالشکل در این مراسم حضور  دارند.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی هستند.  
پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
آیین‌های تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید سردار سلیمانی و همراهانش شنبه، ۱۴ دی در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف در عراق و یکشنبه ۱۵ دی در مشهد مقدس تشییع شد و این آیین امروز دوشنبه ۱۶ دی از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان‌ آزادی برگزار و نماز میت بر پیکیر شهید با حضور رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود.
پیکر سردار سلیمانی در زادگاهش، کرمان آرام خواهد گرفت اما پیکر همراهان او از جمله شهیدان طارمی در تهران و زمانی‌نیا در شهر ری به خاک سپرده می‌شود.
انتهای پیام/
میدان آزادی مملو از منتظران پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار