خبر/

فراخوان ثبت لحظه‌های ناب بدرقه «فرمانده»/ قاب‌هایی که سند می‌شود

1398/10/16 - 10:43 - کد خبر: 11306 نسخه چاپی

نصر: مدیر خانه عکاسان ایران معتقد است سابقه تصویری از حال و هوای مراسم تشییع باشکوه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عشق، شور و ناراحتی مردم، باید به یادگار بماند.

به گزارش نصر به نقل از مهر، سیداحسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران درباره مسابقه عکاسی «فرمانده من» که اختصاص به عکاسی از مراسم تشییع سراسری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارد، درباره رویکردهای این فراخوان به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا باید تاکید کنم فراخوان مسابقه عکاسی «فرمانده من» سراسری است و عکس‌های مراسم‌های مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی را در سراسر کشور در بر می‌گیرد.
وی توضیح داد: حضور مردم در مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهیدان این حادثه تروریستی به‌ ویژه مراسم تشییع در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان، آراستن چهره‌ شهر و روستا در تکریم شهیدان، آذین‌بندی کوچه‌ها، خیابان‌ها و نمای خانه‌ها، ایستگاه‎‌های صلواتی، فضای کسب و کار، برگزاری مراسم یادبود در مساجد، منازل، تکایا و حسینیه‌ها، اجرای نمایش‌های خیابانی و دیگر فعالیت‌های مردمی که شامل نشانه‌ها و نمادهای توأمان شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و جبهه‌های مقاومت کشورهای اسلامی هستند، رویکردهای ما در این مسابقه است. همچنین حضور کودکان و نوجوانان در مراسم و آیین‌های تشییع و تکریم شهدا نیز مدنظر است.
باقری به بخشهای این فراخوان اشاره کرد و گفت: عکاسی حرفه‌ای، عکاسی موبایلی (مردمی) و بخش ویژه نوجوانان را در «فرمانده من» تعیین کردیم. همچنین، در بخش ویژه عکاسی نوجوان، تنها نوجوانان می‌توانند عکس‌های خود را از مراسم و آیین‌های تشییع و تکریم شهدا برای ما ارسال کنند.
وی افزود: هر کدام از بخش‌ها توسط داوران مختلف به صورت مجزا داوری خواهند شد و از جمله داورانی که از حضور آن‌ها بهره خواهیم گرفت می‌توانم به فرهاد سلیمانی و احمد ناطقی اشاره کنم.
مدیر خانه عکاسان ایران درباره ایده طراحی چنین مسابقه عکاسی نیز توضیح داد: جمع‌آوری عکس‌های قدیمی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به لحاظ امنیتی بسیار زمان‌بر است و فکر می‌کنم مراسم تشییع ایشان، بعد از تشییع پیکر امام خمینی(ره)، به لحاظ حضور مردمی اتفاق بزرگی به حساب می‌آید. بنابراین این سابقه تصویری از حال و هوای این روز، عشق، شور و ناراحتی مردم و... باید به‌عنوان سند، یادگار بماند. به همین دلیل فراخوان مسابقه عکاسی «فرمانده من» را با رویکردهای مذکور منتشر کردیم و امیدواریم مشارکت حداکثری عکاسان و مردم را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به گسترش و فراگیری عکاسی با دوربین موبایل‌، مطمئن هستیم عکسهای نابی به دست ما میرسد که می‌تواند به‌عنوان اسناد مستند در آینده کاربرد داشته باشد.
باقری در پایان درباره مراسم اهدای جوایز و نمایشگاه این مسابقه گفت: نمایشگاه آثار «فرمانده من» و همچنین رونمایی از کتاب این آثار در فروردین ماه ۱۳۹۹ مصادف با برپایی هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
فراخوان ثبت لحظه‌های ناب بدرقه «فرمانده»/ قاب‌هایی که سند می‌شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار