مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی ؛

دو هزار و ۱۳۰ فقره کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به زلزله زده‌های آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

1398/10/16 - 10:09 - کد خبر: 11305 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و ۶۳۶ خانوار زلزله زده استان درخواست کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۱۳۰ خانوار این کمک بلاعوض اسکان موقت را به طور کامل دریافت کرده‌اند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه برای سه هزار نفر پرونده تسهیلات معیشتی تشکیل شده است، افزود: این وام به تمامی کسانی که خانه‌هایشان در حادثه زمین‌ لرزه تخریب شده است، تعلق می‌گیرد.
وی گفت: دو  هزار و ۷۵۵ خانوار زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب برای دریافت وام معیشتی به بانک معرفی شده‌اند و ۸۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک قراداد بستهاند.
وی با اشاره به آمار اسکان موقت برای زلزله زدگان اظهار داشت: ۲۵۵ اتاقک ۱۲ متری و ۳۹۶ کانکس به متقاضیان زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب تحویل شده است.
هنربر با اعلام اینکه سه هزار فقره پرونده اسکان دائم برای زلزله زدگان تشکیل و برای یک هزار و ۳۶۲ پرونده پروانه ساخت صادر شده است، افزود: دو هزار و ۶۹۲ نفر به بانک معرفی شده‌ اند و یک هزار و ۸۶ نفر نیز برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۹۱ خانوار زلزله زده مرحله اول تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و ۶۵ خانوار نیز وام بلاعوض احداثی ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند، یادآوری کرد: به منظور اسکان دائمی زلزله زدگان ‌بتن ریزی ۸۱ واحد، اسکلت ۳۳ واحد، دیوار چینی ۶ واحد و سقف بندی هشت واحد اجرا  و یک واحد هم سفت کاری شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد مسکن پیگیر تامین هرچه سریع‌تر اسکان دائم دام‌ها و ارایه تسهیلات به متقاضیان است و اسکلتهای مخصوص اسکان دام آماده بوده و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و شرایط برای تحویل اسکلتها فراهم است.
هنربر، با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین آب برای شست‌ و شو و آشامیدن در مناطق زلزله زده وجود ندارد، افزود: ۳۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی با کمک خیران تامین شده‌ و به روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.
وی گفت: حدود ۲۰ واحد کانکس مجهز به حمام و سرویس بهداشتی نیز به روستاهای زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب ارسال شده و ۱۵ واحد نیز با هماهنگی امام جمعه میانه ارسال شده و مقرر شده است تا ۲۰ واحد نیز تا پایان هفته توسط مس سونگون به این روستاها ارسال شود.
 زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن پنج تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود پنج هزار واحد مسکونی شد.
بر اساس تصمیم دولت  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود چهار درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.
علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که پنج میلیون تومان آن بلاعوض است.

انتهای پیام/
دو هزار و ۱۳۰ فقره کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به زلزله زده‌های آذربایجان‌شرقی پرداخت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار