شهردار تبریز در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان:

ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در باکو وجود دارد/ تاثیر مثبت مراودات بر اقتصاد دو طرف

1397/11/29 - 16:09 - کد خبر: 113 نسخه چاپی

نصر: نزدیکی دو شهر تبریز و باکو به یکدیگر و تشابه های زیاد در حوزه های مختلف، می تواند موجب افزایش بیش از پیش تعامل و ارتباطات بین دو شهر شود.

به گزارش نصر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر شهردار تبریز امروز در محل عمرات شهرداری تبریز با علی نقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز دیدار و در خصوص زمینه های همکاری بین دو طرف صحبت کرد.

شهین باهر در این دیدار با تاکید بر لزوم توسعه مراودات دو شهر، گفت: هم در تبریز و هم در باکو ظرفیت های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف وجود دارد که در این راستا لازم است تا دو طرف تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کرده و ارتباطات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه های مختلفی از جمله گردشگری، درمان و طبابت، شهرسازی و ... دو طرف ظرفیت های خوبی برای تعامل دارند. مثلا در حوزه گردشگری می توانیم فرصت هایی ایجاد کنیم که مردم تبریز به باکو بروند و مردم باکو هم به تبریز بیایند و اگر در این راستا مشکلاتی هم وجود داشته باشد، باید با همفکری دو طرف این موانع و مشکلات برطرف شود چراکه مراودات تبریز و باکو می تواند بر اقتصاد دو شهر نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

شهردار تبریز با اشاره به پیشرفت شهرسازی در باکو، عنوان کرد: باکو در حوزه شهرسازی تجربیات خوبی دارد و بخصوص در دو دهه اخیر پیشرفت های خوبی داشته است. ما می خواهیم این تجربیات به تبریز انتقال داده شود و سرمایه گذاری در حوزه شهرسازی در تبریز اتفاق بیفتد. در این راستا علاقه داریم تا با شهرداری باکو نیز ارتباط بیشتری داشته باشیم که با توجه به نزدیکی موضوعات و اشتراکات، می تواند نتیجه خوبی برای دو طرف در پی داشته باشد.

وی با ابراز علاقه جهت برگزاری هفته فرهنگی تبریز در باکو، گفت: ما می خواهیم هفته فرهنگی تبریز را که در اردیبهشت ماه است، در باکو برگزار کنیم و تبریز و فرهنگ آن را به مردم باکو بیشتر معرفی کنیم. همچنین دوست داریم مردم باکو را به تبریز دعوت کنیم تا از نزدیک از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنند. در این خصوص خط پروازی تبریز - باکو نیز ایجاد شده که برای رونق آن باید وجود این امکان را بیشتر به مردم معرفی کنیم تا رفت و آمد در این مسیر هوایی رونق داشته باشد چراکه پیش از این نیز این خط پروازی وجود داشت اما به دلیل استقبال نه چندان زیاد از آن و نبود توجیه اقتصادی، این خط جمع آوری شد.

شهین باهر همچنین به ظرفیت های بالای تبریز در برند کفش و فرش اشاره کرد و افزود: کفش و فرش تبریز جزو برندهای معتبر هستند که در سطح جهان ارزش و اعتبار بالایی دارند. کفش تبریز بسیار خاص است و همسنگ کفش ایتالیایی کیفیت دارد اما قیمت آن یک پنجم قیمت جهانی است و در بازار فرش هم، تبریز را پایتخت فرش جهان می شناسند. ما علاقه داریم با توجه به اینکه سلیقه های مردم تبریز و باکو به هم نزدیک است، در باکو فضایی به عنوان بازار یا نمایشگاه ایجاد شود که اجناس و برندهای معتبر تبریز را در آنجا عرضه کنیم.

انتهای پیام/

ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در باکو وجود دارد/ تاثیر مثبت مراودات بر اقتصاد دو طرف نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار