رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد؛

تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

1398/10/16 - 10:00 - کد خبر: 11294 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و کاهش دمای هوا تردد در گردنه‌های این شهرستان بدون زنجیرچرخ ممکن نیست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن خادمی امروز در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل بارش برف و وجود مه غلیظ در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته و با وجود نمک‌پاشی و برف‌روبی توسط عوامل راهداری و به دلیل کاهش دمای هوا تردد تنها با زنجیرچرخ ممکن است.
وی اضافه کرد: در دو گردنه «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد سردشت نیز ضمن کاهش دید افقی به کمتر از ۲۰ متر، تردد در آنها تنها با استفاده از زنجیرچرخ ممکن است.
وی افزود: تردد در سایر محورها نیز با وجود تداوم بارش برف و برودت هوا بدون مشکل در جریان است.
وی بیان کرد: با شروع بارش برف از بامداد امروز عوامل راهداری در مسیرهای بین‌شهری استقرار پیدا کرده و در مجموع ۱۹۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.
«خادمی» با اشاره به اینکه هم‌اکنون تردد در محور مهاباد - ارومیه و مهاباد - میاندوآب بدون مشکل جریان دارد، گفت: به دلیل مه غلیظ دید افقی در این ۲ محور نیز به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است و عوامل راهداری پس از شروع بارش برف تاکنون در سه مرحله محور مهاباد - ارومیه را برف‌روبی کردند.
وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.
وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.
«خادمی» اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.
مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.
بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از روز شنبه وارد آذربایجان‌غربی شده‌است تا اواخر روز دوشنبه به فعالیت خود این این منطقه به صورت بارش برف و ایجاد مه غلیظ ادامه می‌دهد.
بارش برف در مهاباد که از بامداد امروز شروع شده هنوز ادامه دارد و عبور و مرور خودروها و رفت و آمد شهروندان را نیز در داخل شهر با مشکل مواجه ساخته است.
مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
انتهای پیام/
تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار