مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی؛

۴۰ تشکل مردمی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی فعال است

1398/10/15 - 18:13 - کد خبر: 11286 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت تعداد ۴۰ تشکل و انجمن مردم نهاد در حوزه‌های مرتبط با فعالیت این اداره کل خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از پیشگامان مشارکت مردمی در قالب تشکل های مردمی در کشور است، افزود: با توجه به نقش مهم انجمن های مردم نهاد به عنوان مجموعه های مکمل و همراه دولت، از ظرفیت علمی و اجرایی این مجموعه ها در تمامی زمینه های فعالیتی اداره کل استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اتخاذ راهبردهای حمایتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان برای تشکیل و فعالیت این تشکل ها، از مجموع انجمن های فعال، تعداد ۲۱ تشکل طی چهار سال اخیر مجوز فعالیت گرفته اند.
آبدار اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۶ انجمن مردم نهاد به صورت تخصصی در حوزه صنایع دستی، ۱۶ انجمن در حوزه گردشگری، ۱۴ انجمن در حوزه میراث فرهنگی و چهار نیز انجمن با مجوز فعالیت در هر سه حوزه مزبور فعال هستند.
به گفته وی شهرستان های تبریز، میانه، مراغه، مرند، شبستر و بستان آباد دارای بیشترین تعداد انجمن های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
آبدار افزود: در راستای حمایت از فعالیت های سمن ها و انجمن های مردم نهاد اردیبهشت ماه امسال، سمن سرای تشکل های مردم نهاد آذربایجان شرقی در محل خانه تاریخی صلح جو تبریز آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/
۴۰ تشکل مردمی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی فعال است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار