خبر/

مرکز رشد جامع مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

1398/10/15 - 17:15 - کد خبر: 11283 نسخه چاپی

نصر: مرکز رشد جامع مشترک واحدهای فناور دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی‌محمد نیکبخت امروزدر گفت و گو با خبرنگار افزود: این مرکز که ساختمان قبلی پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی است، به صورت مشترک در اختیار مرکز رشد ICT دانشگاه ارومیه و مرکز رشد جامع پارک قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با همکاری دانشگاه ارومیه جذب و استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این محل آغاز شده‌است اظهار داشت: ۱۰ واحد بزرگ مقیاس برای استقرار در این مرکز وجود دارد که می‌تواند به صورت مشترک یا مستقل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی بیان کرد: همچنین فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT در خیابان دانشگاه ارومیه به بهره‌برداری رسیده تا فعالان این حوزه در این محل گرد هم‌ آیند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در مرحله نخست شرکت‌های فعال در حوزه IT در این مرکز مستقر شده‌است.
«نیکبخت»، اضافه کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
وی افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است و به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.
انتهای پیام/
مرکز رشد جامع مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار