فرماندار شهرستان تبریز,

فرماندار: نتایج انتخابات حوزه تبریز تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می شود

1403/02/21 - 15:04 - کد خبر: 112827 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز گفت: نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو حداکثر تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می شود.

به گزارش نصر، یونس فاتح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با توجه به الکترونیکی شدن تمام مراحل انتخابات در این حوزه از احراز هویت تا رای گیری، تلاشمان این است که تا قبل از ساعت ۲۴ شب نتایج این حوزه و اسامی چهار نامزد منتخب مردم را اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه انتخابات در این حوزه بدون مشکل و حواشی در حال جریان است، ادامه داد: مجریان و ناظران از ساعت ۶ صبح امروز در شعب حاضر شده اند و ۷۶۰ صندوق رای آماده رای گیری از مردم شهرستان تبریز هستند.
فاتح افزود: یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۳۵ نفر در شهر تبریز و یک میلیون و ۳۵۸هزار و ۱۰۸ نفر در شهرستان تبریز، ۱۱۸ هزار و ۴۳۶ نفر در اسکو و ۸۴ هزار و ۹۰۵ نفر در آذرشهر واجد شرایط رای دادن هستند.
وی به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه تبریز، اشاره کرد و گفت: به اندازه کافی صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده و برای شعبی که در دور نخست بالای یک هزار رای داشتند چهار صندوق، برای شعب بین ۶۰۰ تا یکهزار رای سه صندوق و برای شعبی که زیر ۶۰۰ رای داشتند ۲ صندوق در نظر گرفته ایم که یکی از صندوق ها به صورت پشتیبان خواهد بود.
فاتح با اعلام اینکه در این مرحله رای دهندگان با پنج مدرک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت می توانند اقدام به رای دهی کنند، گفت: در دور نخست ۸۸ درصد رای دهندگان در تبریز با کارت ملی، هشت درصد با شناسنامه و بقیه با سایر مدارک رای دادند.
دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز همزمان در ۱۵ استان در سه حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «میانه» و «شبستر» در آذربایجان شرقی شروع شده است و یکهزار و ۳۲۷ شعبه اخذ رای برای این دوره پیش‌بینی شده است.
آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس دارد که ۱۳ نماینده در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم راهی مجلس شدند و سرنوشت ۶ کرسی به دور دوم کشیده شد.
انتهای پیام/
فرماندار: نتایج انتخابات حوزه تبریز تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار