استاندار آذربایجان شرقی:

مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، نمایندگان را دلگرم تر می‌کند

1403/02/21 - 10:44 - کد خبر: 112820 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر چه میزان مشارکت بیشتری باشد و نمایندگان با پشتیبانی مردمی بالاتری به مجلس راه یابند، می‌توانند در انجام وظایف قانونی با دلگرمی بیشتر حرکت کنند. 

به گزارش نصر، مالک رحمتی روز جمعه پس از انداختن رای خود در اولین ساعات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مسیر توسعه کشور از مجلس می‌گذرد، اظهار کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است و بسیاری از قوانین توسعه ما از جمله قوانین برنامه توسعه هفتم، قوانین بودجه سالیانه و سایر قوانینی که می‌تواند در رشد، تولید و بالندگی صنعت و اقتصاد کشور نقش آفرینی کند، در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود.
وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس، کار بزرگ و با اهمیتی در زمینه ریل گذاری کشور انجام می‌دهند، افزود: اگر مسیر توسعه و پیشرفت کشور در مجلس شورای اسلامی به درستی ریل گذاری شود، مجریان هم می‌توانند در چارچوب قوانین مصوب، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کنند.
وی با پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه ارتباط صندوق رای را با توسعه کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: رابطه مستقیمی بین توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور با نقش نمایندگان و مجلس وجود دارد، طوری که اسناد بالادستی مثل برنامه‌های توسعه و اسناد کوتاه مدت مثل برنامه و بودجه سالیانه، مسیر و چارچوب توسعه کشور را مشخص می‌کنند.
رحمتی با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات دور اول، گفت: امیدواریم مردم در برخی حوزه‌های انتخابیه که انتخابات به دور دوم کشیده است حضور باشکوهی داشته و این کار ناتمام را تمام کنند و منتخبان اصلح را با رای بالا، حمایت و پشتیبانی مردمی انتخاب کنند تا مجلس قوی شکل بگیرد و ایران قوی که آرزوی همه ملت ایران است، محقق شود.
وی با بیان این‌که از مردم استان خواهشمندیم در ساعات اولیه در پای صندوق‌ها حضور یابند و اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، ادامه داد: مرحله اول و دوم انتخابات، یک هدف دارد و آن هم انتخاب نمایندگان مردم است.
رحمتی اظهار کرد: مرحله اول و دوم از یک اهمیت برخوردار است تا نتیجه حاصل شود و نمایندگان اصلح انتخاب شوند.
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در حوزه های «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «میانه» و «شبستر» به دوره دوم کشیده شده و ۱۲ نفر در این مرحله برای تصدی ۶ کرسی رقابت می کنند.
در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز ۲ نفر و میانه یک نفر به طور مستقیم راهی مجلس شدند و هشت نفر از تبریز برای تعیین چهار نماینده، ۲ نفر از میانه برای تعیین یک نماینده و ۲ نفر از شبستر برای تعیین یک نماینده راهی دور دوم شدند.
انتهای پیام/
مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، نمایندگان را دلگرم تر می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار