مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان:

جابجایی بار توسط ناوگان راه آهن منطقه آذربایجان چهار درصد افزایش یافت

1403/02/20 - 20:42 - کد خبر: 112816 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان میزان بار جابجا شده در سال جاری از طریق خطوط ریلی منطقه آذربایجان را ۲۰۸ هزار و ۹۰۵ تن اعلام و عنوان کرد: این رقم افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی با بیان اینکه عملکرد این اداره کل در شاخص تن کیلومتر مرزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲رشد چشمگیری داشته است، گفت: تن کیلومترمرزی این اداره کل با ثبت رکورد ۷۳ میلیون و ۳۷ هزار تن کیلومتر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ( ۶۶ میلیون و ۵۴۹ هزار تن کیلومتر ) ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده ۱۵۹ هزار تن بارگیری در این منطقه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۲ هزار تن بود ۱۹ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان همچنین از رشد ۱۳ درصدی تن کیلومتر بارخالص حمل شده خبرداد و گفت: در روزهای سپری شده از سالجاری بار خالص حمل شده در منطقه ۷۱ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کیلومتر ثبت شد.
وی یادآوری کرد: میزان بار جابجا شده در مدت مشابه سال قبل ۶۳ میلیون تن کیلومتر بار خالص بود.
مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به تاکید مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش سرعت بازرگانی افزود: در این اداره کل در راستای بالا بردن سرعت بازرگانی اقدامات مهمی انجام شده همچنین با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکل واگنهای شیر بسته رفع شده است و دیگر اجازه سیر با قابلیت اطمینان پایین برای واگنها داده نمی شود .
وی با بیان اینکه این امر باعث شده مانور قطارها کمتر و در ایستگاههای تشکیلاتی مبادله قطار در کمترین زمان ممکن انجام شود، اظهار کرد: این موضوع در بالارفتن سرعت بازرگانی در راه آهن منطقه آذربایجان کمک بسزایی می کند.

۱۸۰ هزار و ۹۰۰ مسافر در راه آهن منطقه آذربایجان جابجا شد
وی همچنین اعلام کرد: در مدت یک ماهه نخست سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۱۸۰ هزار و ۹۰۰ مسافر جابجا شد .
وی خاطرنشان شد: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه در این مدت شامل ۱۴۳ هزار و ۳۵ مسافر بین شهری و ۳۷ هزار و ۸۶۴ مسافر حومه ای است.
مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان ضمن اشاره به تغییرات به وجود آمده در پیش فروش بلیت قطارهای مسافری و تاکید بر اولویت فروش اینترنتی بلیت قطارها افزود: از مزایای این رویه صرفه جویی در وقت، هزینه واز بین رفتن صفهای طولانی در ساعات اولیه پیش فروش بلیت قطار است.
وی یاد آورشد: بازخوردهای به‌دست‌آمده از اجرای این طرح حاکی از آن است دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای خرید حضوری بلیت قطار نیست، درحالی که سابق بر این مردم علاوه بر این که زمان زیادی برای تهیه بلیت صرف می کردند در اکثر مواقع با عدم وجود بلیت مواجه می شدند.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۲۱گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/
جابجایی بار توسط ناوگان راه آهن منطقه آذربایجان چهار درصد افزایش یافت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار